Lyserosa blo på papire :/

Vimso84

Glad i forumet
var på toalette nett før eg skulle legge meg å der var det man frykter mest, lyse rosa blo på papire!! Er 5+5 uker på vei. Har ikke noen smerter bare veldig oppblåst i magen å kvalm!! Noen andre som har opplevd det?? Blødde mye i mitt første svangerskap ho ho er nå 5 år men man begynner jo å tenke å gruble!!

Jeg har blødd endel i dette svangeskapet, men bare litt av gangen. Jeg har ikke hatt noe ul enda, så jeg vet jo ikke, men velger å fokusere på at det er normalt og ingenting galt inntil det motsatte er bevist. Jeg er 9+0 i dag

var på toalette nett før eg skulle legge meg å der var det man frykter mest, lyse rosa blo på papire!! Er 5+5 uker på vei. Har ikke noen smerter bare veldig oppblåst i magen å kvalm!! Noen andre som har opplevd det?? Blødde mye i mitt første svangerskap ho ho er nå 5 år men man begynner jo å tenke å gruble!!

Jeg har holdt på med dette i 10 dager nå, er 7+3. Rosa eller rødt på papiret hver dag :( Ingen smerter her heller. Var til lege på tirsdag etter oppfordring fra jordmor, hun undersøkte meg og livmormunnen var lukket. Hun såg blod, men kunne ikke si hvor det kom fra. Jeg ble sjukemeldt og fikk henvisning til ultralyd. Har fått time førstkommende tirsdag. Blir sprø av å ikke vite hva dette er, men leser at det er vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet.
Håper det går fint med deg og at det avtar raskt. Men om det fortsetter så er det bare å ringe lege å forhøre seg.

Jeg selv har dårlig erfaring med blod på papiret., men jeg har fire svangerskap bak meg uten en dråpe blod, så den gangen jeg blødde følte jeg noe ikke stemte.
Det at du føler deg oppblåst og kvalm er jo gode tegn! Og når du i tillegg har et svangerskap med blødninger bak deg, er jo det gode muligheter for at alt er bra! Veldig mange har blødninger eller litt spotting så det er jo ikke unormalt. Men tar det seg opp eller ikke gir seg ville jeg kontaktet lege å fått en tul for å sjekke.
Skjønner du blir små stresset og bekymret, men krysser fingrene for at det er uskyldig og at spiren sitter fint! Klem til deg ❤️

Jeg har hatt blodspor på papiret ved flere anledninger, av og på i 2-3 uker nå. Tror det kommer når jeg presser på toalettet, så har ikke blitt så veldig urolig. Er 6+4 i dag, og hadde egentlig bestilt meg time til TUL i dag. Timen har jeg avbestilt fordi jeg har en god følelse. Skal uansett ha UL i uke 11-13, så krysser fingrene for et hjerte som slår da:Heartred

Har ingen erfaring selv. Dette er nr 4 og har aldri blødd.
Jeg hadde trøstet meg med at du blødde foreligge gang også, og det har jo gått bra!
Leser overalt at det er normalt å blø litt.

Håper du kan få en ul time - masse lykke til!

Det var bare det på papire i går kveld så eg for se hva som skjer i løp av helgen, ringte til legekontore å hørte om det var mulig å få målt HCG men siden eg ikke hadde målt det før så måtte eg ha time å det hadde di ikke i dag!! Men ho skulle høre om det var mulig om eg kunne få komme innom å bare få ein henvisning til blodprøve!!

Erfaringen eg har hatt med blødning har jo våre bra siden jento mi på 5 år er frisk å rask hehe men ingen svangerskap er like så man veit jo aldri!! Blødde bare litt i uke 19 med jente Nr 2!! Men eg for se ut over helgen hva som skjer :-) :-)

Kvalmen er no her enda å det er jo eit tegn en så lenge hehe :-)

Da var det nytt rosa blod på papire! Veldig lite, har hatt litt problemer med magen i dag så kan være det har noe med det å gjøre!!! Men herrefred så kvalm jeg er!!! Den blir jo bare være å være for hver dag som går!! Men tenkte å ringe legekontore for å ta ein HCG måling denne uken så for vi se :-)

Huff! Det er ikke gøy med blod!
Lykke til hos legen :Heartred be om en UL så slipper du å vente så lenge på svar.

Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du kontakte legen din. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen

Back
Topp