Lysebrun/rosa utflod anyone? Kan noen berolige meg?

Speedsjarken

Gift med forumet
Lørdag da vi var i campingvogna fikk jeg plutselig beigebrun utflod, kom bare litt også ble den svaaaaakt rosa utpå søndagen. Søndags ettermiddag var den beige igjen og nå er det ingenting. Ingen kramper eller noe sånn, har ikke hatt smerter i det hele tatt.

Jeg hadde symptomer på soppinfeksjon på lørdagen så jeg smurte med Canesten rett etter at jeg oppdaga den fargede utfloden og har hittil blitt mye bedre. Har ikke hatt noe vondt eller noe sånn, kan noen være så snill å fortelle meg at det ikke er farlig?

I forrige svangerskap kom det ikke så mye som et hint av fargeforskjell på utfloden så har litt noia nå...

Vil bare si at jeg krysser fingre for at alt er bra med lille spire [:)]

Tror det er helt ufarlig, så lenge det ikke innebærer smerte og ferskt blod...
[:)]

jeg hadde dette forrige svangerskap, og det er ikke farlig[;)]
så lenge det ikke er ferskt blod, med smerter og klumper, har det nok ikke noe å si.. mange som spotter litt, blør litt og har masse utflog med forskjellig farge, uten at dette er farlig[:)]

men så klart, om du er bekymret, er det jo bare å ta en tur til legen, kjedelig å gå å være bekymret og redd[:)]

Jeg drar ikke til legen med en sånn "filleting" (liker ikke leger, har en ny fastlege som jeg enda ikke har brukt), har jo ikke noe vondt i det hele tatt og har tester som blir sterkere og sterkere for hver dag. Hadde sikkert ikke lagt merke til det engang hadde det ikke vært for at jeg brukte hvitt undertøy :)

Har lest meg fram til at man lett kan få farge på utflod om man har sopp i graviditeten pga at slimhinnene blir mer porøse eller noe sånt så jeg vet jo EGENTLIG at det ikke er noe farlig, bare klarer ikke å legge det i fra meg siden jeg hadde en kjemisk sist mnd der mensen kom 18 dager over IKM (skal sies at jeg da hadde negative tester etter de svaaaaakt positive som kom rundt IKM, denne gangen er det MYE sterkere[:)])

Tusen takk for svar, jenter :)

Jeg opplevde det samme to ganger under forrige svangerskap, begge gangene rundt den tiden jeg skulle hatt mens. Jeg fikk hjertet i halsen hver gang, men da det ikke ble mer enn den lille flekken så beroliget jeg meg selv med at det bare var litt "rester" og at det ikke var farlig [:)]

Og det stemte jo det...

Ikke meningen å være den som ikke beroliger, men dersom du ikke skal til tidlig ul, bør du kanskje ta en tlf til legen. Jeg hadde en MA i oktober i fjor, og da var det kun lyserødt og litt brun utflod som var symptomene. Jeg trodde det var helt ufarlig og gikk 5 uker før det ble oppdaget.

Men som alle andre sier: I 99% av tilfellene er det nok helt ufarlig[:D]

mitt beste tips er å ta det med ro, ikke løft tungt, eller støvsug og lytt til kroppen. Om dette bank i bordet det skal det ikke være, men om dette er begynnelsen på truende abort er det best å ta det litt med ro.

Har dessverre vært igjennom en ma som begynte med brunt utflod og ingen smerter i det hele tatt, så alt er mulig.

tvi tvi og masse masse lykke til

Back
Topp