Lysbakkens utspill

Jeg syns det blir for dumt. Greit nok at man sier at når amming ikke funker, så er mme et godt alternativ. For det er det jo. Men å si at man burde kutte ned på ammingen og heller gi mme bare for å komme raskere tilbake i arbeid, blir helt bak mål for meg.

Jeg må le, for en tåpelig uttale da :P

Jeg driter i hva politikerne sier =) jeg ammet med første man og det gikk kjempe fint =) kommer ikke til å bruke mme når jeg kan amme. Og i allefall ikke for å komme raskere ut i arbeid =)

Det er jo bare nok et bevis på at man ikke trenger å ha så veldig høy iq for å bli politiker.....

Jeg har lege synes at han er en av de minst kloke politikerne vi har her i landet, og blir faktisk litt irritert når han kan klare å si noe så dumt. På tide å innse at menn og kvinner faktisk er forskjellige på noen områder, og det skal vi være fra naturens side. Synes det er trist at vi kvinner (og også en del barn som blir ammet lenge) får dårligere og dårligere forhold med tanke på lengden på permisjon og slikt. Mange kvinner trenger faktisk et år hjemme etter at barnet er født, vi er veldig forskjellige. Det tror jeg absolutt ikke Audun Lysbakken skjønner.

Hvor lenge jeg skal amme bør være mitt valg og ikke Audun Lysbakken sitt, blir mer av permisjonen forbeholdt menn nå så innskrenker de familienes valg og jeg kan ikke se at det fremmer likestilling annet enn på papiret. Det er faktisk ikke bare å pumpe seg heller, det er tidkrevende og ofte ikke vellykket. Men det er lett å preke når man ikke selv er melkemaskin vettu. Er jo bare menn som kan komme med så dumme forslag :-(

Back
Topp