Lys og pynt i mørket

Så koselig tråd! :Heartred jeg elsker høsten og julen, det er nå jeg føler jeg våkner fra en sommerdvale og virkelig lever igjen :hilarious:
Men jeg har vært dårlig til å pynte for høsten de siste årene. I fjor samlet jeg inn pene blader, tørket de og hang de opp foran vinduet, det var fint! Skal prøve det igjen i år.

Jeg elsker å pynte til jul, føler det er amerikaneren i meg :smiley-ashamed004 Har savnet høstpynt i Norge, men de siste årene synes jeg det har kommet masse fint! Jeg pynter til høst i september, Halloween i oktober, så fjernes Halloween så bare høstpynten er igjen frem til etter thanksgiving, så er det full jul :smiley-angelic002

Fordelen med at det er litt mørkere nå er at jeg kan tenne alle lyktene og lysene mine :happy:
Åhhh så koselig hos deg, og det er ingenting som lys-stemning i mørket! Jeg tror jeg er en høst-jente, blir nøgd når det regner skikkelig ute og jeg kan tenne masse lys :joyful:

Elsker tente lys og lykter✨
Screenshot_20250910_193403_Gallery.jpg

Vi har vindusmaling i stua til hver årstid og høytid! :Heartred I sommer malte vi regnbuer, blomster og skyer på vinduet. Nå har vi malt et høsttre, blader og små dyr (mens toåringen malte det han kalte for en «dooor bil»). Og mot jul blir det nok nisser, nordlys og snø, eller noe liknende. Det synes ungene er kjempestas, og så blir det overraskende koselig med litt farger på vinduet. :happy:

Ellers synes jeg det er koselig å tenne lys på kveldene nå på høsten. Er deilig at det er mørkt på kveldene igjen… :joyful: Og så har jeg prøvd meg på litt lerret-maling på kveldene:
IMG_1133.jpeg

Vi har vindusmaling i stua til hver årstid og høytid! :Heartred I sommer malte vi regnbuer, blomster og skyer på vinduet. Nå har vi malt et høsttre, blader og små dyr (mens toåringen malte det han kalte for en «dooor bil»). Og mot jul blir det nok nisser, nordlys og snø, eller noe liknende. Det synes ungene er kjempestas, og så blir det overraskende koselig med litt farger på vinduet. :happy:

Ellers synes jeg det er koselig å tenne lys på kveldene nå på høsten. Er deilig at det er mørkt på kveldene igjen… :joyful: Og så har jeg prøvd meg på litt lerret-maling på kveldene:
Vis vedlegget 470094
Oj, du var skikkelig flink :) og så hyggelig ide med vindus aking, kanskje vi skulle hatt det på rommet til datteren min

Vis vedlegget 470094
Næææ så koselig opplegg med vindusmaling til de forskjellige årstidene, får man tak i det i vanlig hobbybutikk og er det lett og fjerne?

Det er teraputisk å male, så fint maleri av natt på vinterfjell :joyful:

Næææ så koselig opplegg med vindusmaling til de forskjellige årstidene, får man tak i det i vanlig hobbybutikk og er det lett og fjerne?

Det er teraputisk å male, så fint maleri av natt på vinterfjell :joyful:
Jeg bruker vannmaling, og så har jeg nylig kjøpt sånne «vindusmalingtusjer», som er greit å bruke til detaljer. :joyful: Det er så gøy å se ansiktene deres når de kommer inn i stua og ser hva enn jeg har malt. Men nå nylig har de hatt lyst å være med, så vi maler sammen. Veldig kos :Heartred

Det er virkelig det! Tusen takk, det var mitt første forsøk og det var overraskende gøy. Har bestilt flere lerret, så har jeg noe å gjøre på kveldene framover :happy:

Vis vedlegget 470094
Oi! For ein GØY idé! Me har nett flytta og har disse svæææære vinduene i stua eg ikkje heilt klare å veta ka eg skal gjer med, og for ei som aldri har hatt naboer ein gang får eg bittelitt angst av at heile nabolaget kan kikke inn vinduet til ei kvar tid :hilarious: men eg ELSKER naturlig lys og ville ikkje lukke igjen heller. Så dette hørtes veldig oss ut!
Ka male dokk med? Sånne som tørke og blir gjennomsiktige? Eller male dokk rett på vinduet og skrape av eller what??:excited001

Super fint maleri du har mala❤️❤️

Back
Topp