Lys med bilde på

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Trenger litt hjelp.

Er det noen som vet hvordan jeg får bilder på kubbelysene?
Ser på andre forum at det er så mange som har det til dåpen[:)]

Frøken Lillan skreiv vel noe om det, å printe ut bilde og stryke det på? Eller noe sånt? Spør ho! [:D]

Lurer jeg også... Frøøøøøøøøken Liiiiiillaaaan????[:D]

Du skrive ut bilde du vil ha å vanlig papir, klipper det ut og plasserer det der du vil det skal være på lyset, legger bakepapir oppå.. Så bruker du strykehernet forsiktig utenpå bakepapiret, må nesten prøve seg frem med varmestyrken, for jeg ble anbefalt middels varme, men det ble altfor varmt med mitt strykejern.

Jeg skrev også ut tekst med word og tok på lyset, feks "Dåpsbarnet Anine" od datoen for dåpen [:)]

Håper det var til hjelp![:)]

ORIGINAL: AnetteSkalBliMamma

Du skrive ut bilde du vil ha å vanlig papir, klipper det ut og plasserer det der du vil det skal være på lyset, legger bakepapir oppå.. Så bruker du strykehernet forsiktig utenpå bakepapiret, må nesten prøve seg frem med varmestyrken, for jeg ble anbefalt middels varme, men det ble altfor varmt med mitt strykejern.

Jeg skrev også ut tekst med word og tok på lyset, feks "Dåpsbarnet Anine" od datoen for dåpen [:)]

Håper det var til hjelp![:)]

Så kult! Dette må prøves [:)]

hvis du er litt inni scrappeverden og har en sånn embossing pistol(koster mellom 200-300kr) så er de mye bedre og bruke enn strykejern.Jeg lagde sånne lys til hele familien til jul! og da er emmbossingpistol supert.det viktigste er uansett at bildet skal smeltes inn i lyset uten og "ødlegge" lyset(blir ikke fint med stearin render).Og hvis lysa er for glatte så er det vansklig å få et pent resultat!

Dette må testes ut![:D]

Her er noen av de lysa jeg lagde med bilder på,er stort sett stemplede motiver,men det er det samme prinsippet med bilder.

Wow, så fiiiine lys du har laget a[:D]
Jeg skal ut å handle til dåpen i morgen, så da skal jeg kjøpe noen lys og printe ut litt bildr så jeg får testa det[:)]

Noen som har noen andre nettsider å annbefale uten om de som står på dåps siden??[:)]

Takk for koselige kommentarer[:)]

Jo tynnere papir du bruker jo lettere er det å få glatte kanter på endene av bildet.Det beste er faktisk å printe ut på servietter,å bare bruke det bakerste hvite laget (er 3 lag på serviettene). Men det er få printere som klarer å printe ut på servietter.

Bare pass på å få smelta inn kantene på papiret skikkelig,hvis ikke så kan bildet dette av igjen.

Back
Topp