Lyn og torden.. dusje?

Lille Luringen

Elsker forumet
Jadda sikker skikkelig teit spørsmål.. men jeg har fått før meg at hvis de lyner og man dusjer og lynet slår ner så er de farlig? Er de riktig? Har lyst o dusje, men er vel torden på vei så er litt skeptisk...

Jeg er alene hjemme hele dag og er livredd virkelig for lyn o torden....

du kan nok helt sikkert dusje.. :) har aldri hørt det

Jeg veit ikke om det stemmer, men jg dusjer ikke når det tordner og lyner. Ikke lyst å finne ut om det stemmer

Argh..nå kommer jeg jo aldri til å dusje når det tordner igjen 

uff da.. va helt overbevisst at dere skulle si at de bare va tull... etter en natt med svett og lite søvn så trenger jeg o dusje.. skikkelig.. :P Men nå tør jeg ikke....

Med en kjapp googlerunde kom jeg over disse:

Lynvett-reglene

• Gå inn i et hus hvis du kan, men hold deg unna vinduer, vannrør og ledninger. Ikke bruk telefon, elektriske apparater, badekar, dusj eller vask.
  • Dra ut stikk-kontakten til TV, video og PC.
  • Hvis du er ute, så hold deg unna bakketopper, fjelltopper og åpne sletter. Pass på at det ikke er du som stikker høyest opp.
  • Inne i en bil er du trygg.
  • Ikke bad i tordenvær, og ikke bruk fiskestang.
  • Ikke still deg opp under et høyt eller enslig tre.

Labambie skrev:
Med en kjapp googlerunde kom jeg over disse:

Lynvett-reglene

• Gå inn i et hus hvis du kan, men hold deg unna vinduer, vannrør og ledninger. Ikke bruk telefon, elektriske apparater, badekar, dusj eller vask.
  • Dra ut stikk-kontakten til TV, video og PC.
  • Hvis du er ute, så hold deg unna bakketopper, fjelltopper og åpne sletter. Pass på at det ikke er du som stikker høyest opp.
  • Inne i en bil er du trygg.
  • Ikke bad i tordenvær, og ikke bruk fiskestang.
  • Ikke still deg opp under et høyt eller enslig tre.

Takk for svar :)

og greit jeg bor på landet da jeg formodligen stinker idag da... :P huff..

Om det ikke faktisk lyner og tordner akkurat nå hadde jeg dusja kjapt ja, men kan du høre det greit hadde jeg latt vær..lyner det relativt nærme går ikke jeg på do engang

Jeg har torden-angst så jeg gjør det ikke....

ser dette innlegget er noen mnd gammelt, men svarer likevel..
Jeg kom meg nettopp hjem fra legevakta etter å ha fått et lynnedslag gjennom kroppen, som gikk via blandebateriet i dusjen! Inn den ene hånda som rørte ved bl.bateriet gjennom brystet og ut andre hånda som holdt dysjhodet. Dysjhodet ble bokstavlig talt SLÅTT ut av hånda mi, og det føltes som om noen fyrte meg alt de hadde rett i brystet.. Huset vårt er ikke gammelt heller. Mest sannsynlig har det gått fint fikk jeg beskjed om, men skulle ta kontakt om jeg kjente noe mer. Verker i brystet, er trett, er uvell og skjelven. Så jeg anbefaler på det sterkeste å ikke dusje når det lyner ute, jeg kommer i alle fall aldri til å gjøre det igjen!

PrinsLeon 20.10.08 skrev:
ser dette innlegget er noen mnd gammelt, men svarer likevel..
Jeg kom meg nettopp hjem fra legevakta etter å ha fått et lynnedslag gjennom kroppen, som gikk via blandebateriet i dusjen! Inn den ene hånda som rørte ved bl.bateriet gjennom brystet og ut andre hånda som holdt dysjhodet. Dysjhodet ble bokstavlig talt SLÅTT ut av hånda mi, og det føltes som om noen fyrte meg alt de hadde rett i brystet.. Huset vårt er ikke gammelt heller. Mest sannsynlig har det gått fint fikk jeg beskjed om, men skulle ta kontakt om jeg kjente noe mer. Verker i brystet, er trett, er uvell og skjelven. Så jeg anbefaler på det sterkeste å ikke dusje når det lyner ute, jeg kommer i alle fall aldri til å gjøre det igjen!

Wow, så skummelt! Godt at det gikk så bra da, håper du snart føler deg bedre!

Back
Topp