Lymfeknuter - hadde du dratt til legen?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
For ca 6mnd siden fant vi 2 kuler på mini... en på halsen og en i bakhodet...

Den i bakhodet ble vi henvist til ultralyd med. Legen var usikker på hva det kunne være og vi fikk ikke noe klart svar på ultralyd heller, utenom at han ikke trodde det var noe farlig.

Den på halsen fikk vi beskjed om at var en lymfeknute. Den var ganske liten da og jeg kunne ikke se den, måtte presse en del på halsen hans for å kunne kjenne den...

Nå har den på halsen blitt så stor at jeg kan se den når han snur hodet litt til siden og jeg kjente på den igår og den er ganske hard. 

Prøvde å lese meg litt opp på lymfeknuter og ser det at de blir store og harde når man er syk. Mini er ikke syk og viser ingen tegn til at han holder på å bli syk heller. Tror den klumpen på halsen har vært stor en god stund nå (minst 1mnd) for de kommenterte det i bhg for en god stund siden og, men da tenkte jeg ikke stort over det.
Det står at når man er frisk skal de være små og myke.

Vi har en del problemer med mandlene til mini. De er ganske store og han hadde halsbetennelse 2 ganger på 2mnd i sommer. Vi har blitt henvist til ØNH, men fikk ikke time før i desember.
Kan dette ha noe sammenheng med mandlene hans?

Er jeg teit om jeg bestiller en legetime for å få denne klumpen sjekket selvom jeg tidligere har fått beskjed om at det mest sannsynlig er en lymfeknute?

Hva hadde du gjort?

Jeg hadde bestilt legetime.. Vi var nettopp å sjekka eldstemann for en kul på halsen.. Og da fikk de kjent litt og tatt blodprøver for å sjekke at det ikke var noe.. Han var liksom ellers frisk og hadde ingen tegn på en infeksjon.. 

Snuppa mi har flere kuler på halsen,som har vært der leeenge nå...De er sånn at du kan se de når hun snur på seg(hun er veldig slank så mulig det er derfor de vises så godt)
Jeg har tatt opp dette med to leger nå å de har såvidt kjent på de og sagt det ikke er noe å bekymre seg for..Men jeg er fortsatt urolig.
Vi har vært til ØNH lege, da var mandlene ok men det er spm om det er polypper som er årsaken til at hun har hyppige infeksjoner...
Stå på ditt å få det undersøkt,det skal jeg gjøre igjen hvertfall!!!

Back
Topp