lykkerus

Begynte med symptomer rundt 7dpo [emoji4] type ømmere pupper, trøtt, sinna [emoji28][emoji23]

jeg begynte med kvalme for ei uke og to dager siden :p har vært helt ekstremt

Hadde symptomer på tr tidligere i uken, så var overbevist om at den kom tidlig denne pp. Men så fikk jeg positiv test i stedet, og alle symptomer er forduftet [emoji2]

Gratulerer❤️ Jeg har også nettopp funnet ut Ååå så masse stikninger nederst i magen

Jeg og testet positivt!! Men jeg er så redd jeg, det er så mange som snakker om kjemisk graviditet. Virker jo supervanlig! Når tenker dere å kontakte lege for blodprøve? Og kan de finne ut av om det er kjemisk da? Når får man svar på prøvene eventuelt?

Phew, mange spørsmål :wacky:

Fikk pos test på tirsdag som var ultra svake men har blitt sterkere til i dag.
I dag var det helt tydelig en strek der selv om det mangler litt før den er super sterk.
Mistet 3 ganger i år (kjemisk eller streifer) men da har ikke testene blitt sterkere.
Sinna, trøtt, tørr munn, hodepine, mens smerter, kvalm til tider er det jeg kjenner mest på akkurat nå.
Skal på intervju til en ny jobb på tirsdag så litt spent over alt akkurat nå
Den ene appen sier 10. Mai og den andre 2. Mai så usikker på termin.

Fikk pos test på tirsdag som var ultra svake men har blitt sterkere til i dag.
I dag var det helt tydelig en strek der selv om det mangler litt før den er super sterk.
Mistet 3 ganger i år (kjemisk eller streifer) men da har ikke testene blitt sterkere.
Sinna, trøtt, tørr munn, hodepine, mens smerter, kvalm til tider er det jeg kjenner mest på akkurat nå.
Skal på intervju til en ny jobb på tirsdag så litt spent over alt akkurat nå
Den ene appen sier 10. Mai og den andre 2. Mai så usikker på termin.

Gratulerer så mye!! Da krysser jeg fingrene for deg :happy:

Og så spennende med jobbintervju. Masse lykke til!

Har du lyst til å dele bilde av testene dine?

Gratulerer så mye!! Da krysser jeg fingrene for deg :happy:

Og så spennende med jobbintervju. Masse lykke til!

Har du lyst til å dele bilde av testene dine?
Har ikke tatt bilder av de. Også forstår jeg ikke hvordan jeg eventuelt legger inn fra mobilen

Kjemisk er de som tester tidlig som finner utav, altså før mens. Og så kommer mens som regel rett etter svaaaak post test.. Hvis du ikke blør så har du ikke kjemisk så ikke legg for mye i det :)

Jeg og testet positivt!! Men jeg er så redd jeg, det er så mange som snakker om kjemisk graviditet. Virker jo supervanlig! Når tenker dere å kontakte lege for blodprøve? Og kan de finne ut av om det er kjemisk da? Når får man svar på prøvene eventuelt?

Så lenge du ikke får mens så trenger du nok ikke bekymre deg for kjemisk [emoji4]

Rutine-blodprøvene (blodtype, blodprosent osv) tas på første kontroll i uke 12 [emoji4] da jeg var til legen med førstemann, var jeg vel en 6-7 uker, sa han at så lenge testen hjemme sa jeg var gravid så var det ikke nødvendig å ta blodprøve for å bekrefte [emoji6]

Så lenge du ikke får mens så trenger du nok ikke bekymre deg for kjemisk [emoji4]

Rutine-blodprøvene (blodtype, blodprosent osv) tas på første kontroll i uke 12 [emoji4] da jeg var til legen med førstemann, var jeg vel en 6-7 uker, sa han at så lenge testen hjemme sa jeg var gravid så var det ikke nødvendig å ta blodprøve for å bekrefte [emoji6]

Da skal jeg slutte å engste meg! Takk for svar :) Hvor langt er dere på vei?

Jeg kjente på murringer og stigende kvalme rundt 8-9 dpo. Murringene kommer og går, men kvalmen er midlertidig borte. Oppblåst har jeg vært fra dag 1, og nå begynner brystvortene også å bli stadig ømmere. Sist, men ikke minst blir jeg trøttere og trøttere for hver dag som går ...

Siden jeg har hatt prøverørsforsøk, er det vanlig rutine å ta blodprøve for å bekrefte at alt er som det skal. Da jeg opplevde en kjemisk graviditet nå i vinter, viste blodprøven først at hcg lå på 36 på 14 dpo (=ikm). Tre dager etter hadde den sunket til 7, og da visste vi at det ikke ville gå. Alle graviditeter som stopper opp før fullført uke 5, blir definert som kjemisk, men mange av disse stopper opp allerede før ikm, så det er kun tidlige testere som får det med seg.

Man kan se på blodprøvesvarene at graviditeten har stoppet opp når hcg enten har veldig lav stigning, stagnerer eller begynner å synke igjen. Så en blodprøve er ikke nok - man må ta to for å kunne si noe om utviklingen.

Back
Topp