Lykkelig og nyforelska :)

daydreamer

Glad i forumet
Fødte i går 03.12.13 en liten gutt kl 20.06 på kvelden :) er helt i lykkerus og dus, og nyter følelsene og kicket av å være nybakt mamma :D helt herlig, helt fantastisk, LYKKE....

Navnet er ikke helt i boks ennå :p men det kommer :)

fra første ri til han var ute tok det 30min :) Helt utrolig hvor flaks man kan ha, for jeg hadde blitt satt opp til en modnings/ul-sjekk på sykehuset her igår pga den spesielle fødselshistorien sist. Når de sjekker har jeg 5cm åpning og er veldig tøyelig, noen timer seinere har jeg nærmere 7cm og enda mer tøyelig. Så kroppen min åpner jeg tydeligvis uten å gi meg god beskjed :p

Så da ville de ikke sende meg hjem, men heller legge til rette for en kontrollert fødsel her på sykehuset :) på den måten var vi sikre på at det ikke ville ende som sist. LETTELSE :)

ca kl 19.00 pirket de et hull på vannhinna, kl19.35 kom første ri og kl 20.06 var gutten vår født :D

48cm lang og 3250gram :)
 
Gratulerer!!!
Høres ut som en veldig enkel fødsel, eller tar jeg feil? Måtte du sy og sånn?
 
Gratulerer så mye:D

♡ appen ♡
 
gratulerer :)
 
Jeg ønsker meg en raskere fødsel en sist - men ikke så rask!!! Hadde blitt litt stressa...

Men masse gratulerer til deg - godt du allerede var på sykehuset da det skjedde!!
 
Oi, gratulerer!! Så hadde du ikke vondt i det hele tatt utenom pressriene da eller?
 
jeg har nok en kropp som lurer meg litt ift åpning, så når fødslene går i gang så har jeg tilnærma full åpning mest sannsynlig (har aldri målt noe mindre enn 10cm de første fødslene når jeg har rukket sykehuset). Så fødslene går derfor ekstremt kjapt, men smertene er jo da også mer intense den tida det står på fordi kroppen ikke har fått vent seg til det og man går rett på pressriene som skrur ungen ut.

Men jeg er bare så overlykkelig over at vi fikk føde på sykehuset (i motsetning til doen hjemme sist), og syntes fødselen gikk som en drøm :) Jordmora var helt fantastisk, hun holdt igjen med en varm klut, på den måten kunne man i alle fall holde litt igjen og forlenge forløpet litt så kroppen fikk henge bedre med.

30min er jo tross alt dobbelt så lang fødsel som forrige fødsel der jeg ante fred og ingen fare, sov i senga, våkna av at vannet gikk og 15 min etter var ungen ute. Bare så lettelse at vi hadde den timen på tirsdag, tenk at den traff på akkurat den dagen kroppen min begynte med å åpne seg!! det er jo faktisk helt utrolig :)

Jeg slapp til og med å sy!! ingen sting :) åssen er det mulig.... jeg er sikker på at det er jordmoren som gjorde at det gikk så bra (hu holdt jo igjen med varm klut også brukte hu mye olje på spray) :) :D

Det som ikke gikk så bra var etterpå når ikke kroppen helt hang med og blødningen ikke stoppa, så da blei det litt styr rundt det å få stabilisert meg, men jeg var jo helt i lykkerus og blodtap, så bare bebisen hadde det bra var jeg overlykkelig :p

Nå er formen min kjempe mye bedre :) og jeg kan ordne og stulle og stelle med gutten min :D blir her en dag ekstra så de får sett at blodprosent og blodtrykk og alt stabiliserer seg :)
 
glemte å si: TUSEN TAKK for alle gratulasjoner :D

Gratulerer til dere andre som også har født :D og masse lykke til til dere som fortsatt har en flott herlig mage :)
 
Back
Topp