ORIGINAL: metro
Ikke vær nervøs, for det blir jo mye lykke. Det er helt klart en del slit og frustrasjon å være mor, men det veies opp av lykkelige øyeblikk og uendelig kjærlighet[:)]
Sign! Det er klart at man får ansvar og bekymringer man ikke ville hatt uten barn. Og i perioder kan man helt klart få tanker om hvordan livet ville vært uten barn. Men så smiler de og gir deg en klem og så er de tankene langt vekke[:)]
Jeg kan jo dele med dere at
det er ikke sikkert den uendelige lykken og kjærligheten kommer med en gang. Jeg følte ikke med en gang at jeg ville gjort hva som helst for dette barnet og var ikke helt sikker på at verden ville gå under om jeg mistet det[:-] Og jeg følte utrolig skam for å tenke slik[:(] Jeg kjente henne ikke...så hvordan skulle jeg føle at livet var over om jeg mistet henne. (dette høres helt forferdelig ut, men...) Men etter en stund begynte jeg å føle at verden ville gå under og livet mitt ville være over om jeg mistet henne. Og i dag får jeg helt angst av tanken på å miste henne[:(][:(][:(] Da vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart å leve videre[&:][&:][:(][:(]
Samtidig som jeg følte at jeg hadde klart å gå videre uten henne (i begynnelsen), fikk jeg helt panikk om jeg var vekke fra henne mer enn 2 timer f.eks. Lurte på om hun skreik og var sulten, om de som passa henne klarte å roe henne ned[&:] Det eneste jeg tenkte på når jeg var vekke var henne! Og jeg kunne ikke komme meg fort nok hjem. Jeg ringte og hørte hvordan det gikk, og klarte ikke la være å tenke på henne.
Nå vet jeg ikke om jeg hadde klart å reise på ferie uten henne en uke[:-] Vil helst være med henne hele tiden, samtidig som det er godt å ha litt fri i mellom.
NÅ gjør hun jeg så lykkelig som det går an. Og samtidig kan hun irritere meg og få meg SÅ sint. Trasser og er vanskelig.. Men så kan hun komme og vil opp på fanget og bare holde rundt meg og kose. Og da smelter jeg helt

Og jeg blir så stolt over alt hun klarer og lærer!
Men er ikke overlykkelig over barnet man har hele tiden, og spesielt hvis barnet har kolikk eller skriker mye om nettene, eller man har problemer med legging og at barnet våkner flere ganger om nettene... Da kan man få lyst til å hive de ut vinduet. Men så gjør man ikke det.. Og så kommer de gode stundene og de veier opp for de vanskelige og vonde[:)]
Dette ble veldig rotete skrevet, men ville bare få fram at man (i alle fall ikke alle) er ikke overlykkelig hele tiden. Men jeg tror likevel man blir lykkelig! De gir så mye glede som veier opp for all sorgen[:)]