Lykke ❤

Familiedrømmen

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Tul i dag viste en veldig aktiv liten krabat, så aktiv at bilde ble nesten umulig å få fint. Så så frisk ut som man kan! Blir så fasinert over hvor aktiv man kan være uten at vi føler noe.
Gleder meg bare til oul og å få vite kjønn, 12+3 i dag :) (gledesinnlegg)

1858e9d5c467f002016812bc25515e71

Hurra :)

Gratulerer!!! Sa de noe om at det var for tidlig å se kjønnet nå? Jeg skal på tul i morgen, er da 12+2 og hadde et lite håp om å få vite kjønn...

Gratulerer!!! Sa de noe om at det var for tidlig å se kjønnet nå? Jeg skal på tul i morgen, er da 12+2 og hadde et lite håp om å få vite kjønn...
Kjønn slik jeg har forstått det er veldig individuelt, men de sier aldri med sikkerhet før uke 14 (varierer kanskje). Hadde ingen sjans å se i dag, mye pga jr absolutt ikke var i ro, og jeg ønsket ingen "synsinger". Ei venninne av meg (hos samme gyn) derimot fikk vite med 90% sannsynlighet var en gutt i uke 10+4. Bilde av han viser at det ikke er noe tvil ;) hadde litt håp sjøl, for ønsker så inderlig å få kjøpt omslagsbody i ull på salg snart, og de jeg ser er veldig rosa/blått.

Min kollega fikk vite kjønn på TUL i uke 11! De kunne ikke være helt sikre, men mente det var en liten gutt, og det stemte det:)

Hurra så kjekt å se bilder av en livlig krabat.

Min gynekolog fortalte at det var forbudt å si noe om kjønn så tidlig. Pga risikoen for at noen tar abort når de får vite kjønnet. Jeg synes det høres rimelig ut. Hun fortalte også at på dette tidspunktet kunne gutten ha liten tiss og jenten lang klitoris - så det var vanskelig å se

Min gynekolog fortalte at det var forbudt å si noe om kjønn så tidlig. Pga risikoen for at noen tar abort når de får vite kjønnet. Jeg synes det høres rimelig ut. Hun fortalte også at på dette tidspunktet kunne gutten ha liten tiss og jenten lang klitoris - så det var vanskelig å se
Høres rimelig ut, men også så urimelig. Kan ikke skjønne at kjønn skal ha ein innvirkning på om man ønsker barnet eller ikke. Men slik verden er, skjønner jeg hvorfor man ikkje skal røpe kjønnet "for tidlig".

I Norge har vi jo selvbestemt abort frem til uke 12 i.h.t abortloven. Etter det må det søkes om abort med særlig god grunn. Altså er ikke feil kjønn god nok grunn iallefall.

Men hvis man får vite det på ul i uke 10-11 så kan man ta abort hvis man synes det er feil kjønn

Back
Topp