Lyge til svigers?

Bird_24

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Vi er 4+3 på vei og skal til svigers i påsken i 3 dager :P de er glade i alkohol og det er kjæresten også og vet han blir å drikke i påska. Men jeg kan jo ikke fordi jeg er gravid! Vil ikke fortelle det enda fordi vi er så tidlig ute. Hva ville du gjort? Fortelle eller lyge? Redd de blir å skjønne det uansett nemlig :P

Hadde nok lyvd, men det er kanskje fordi svigers er nok ikke de jeg ville sagt noe til om jeg mista :-P

Si at du går på pencillin eller at du har litt vond hals.
E ville ikke ha fortalt så tili.
Vi va hos mine foreldre da e va 5-6 uka på vei, og e sa bare at e ikke hadde lyst på alkohol.
I uke 10 fikk de vite koffør ;)

Vi er 4+3 på vei og skal til svigers i påsken i 3 dager :p de er glade i alkohol og det er kjæresten også og vet han blir å drikke i påska. Men jeg kan jo ikke fordi jeg er gravid! Vil ikke fortelle det enda fordi vi er så tidlig ute. Hva ville du gjort? Fortelle eller lyge? Redd de blir å skjønne det uansett nemlig :p

Jeg fortalte det, fordi vi var på ferie og synes det passet seg da, så ja jeg hadde sagt det =)

Er jp greit å ha noen for deg der om noe skjer også! Og alle vet jo at ikke det er trygt før 12 uker ( Så alle vet jo det kan skje noe )

Hadde det bare vært en middag eller noe så hadde det vært lett å bare si at man ikke har så lyst på eller har vond hals! Men skal være der i 3 dager så eneste unnskyldning blir jo pencilinkur ja.. :P er så usikker da!! Har ikke møtt de før så vet ikke hvordan de er, men kjæresten sier de er veldig direkte og hvis de spør meg rett ut: er du gravid så vet jeg ikke om jeg klarer å lyge liksom :P har heldivis en kjæreste som er like usikker på om vi skal si det eller ikke x)

Jeg hadde heller ikke sagt noe. Og går det ikke an å avstå fra alkohol uten at folk bryr seg? Dette er jo et velkjent problem. Håper du kommer unna med penicillinen. :) :)

Hvis de ikke har møtt deg før, vet de vel ingenting om drikkevanene dine? Du kan jo bare si du foretrekker brus? Eller at du ikke er så glad i vin, øl eller hva de nå tilbyr. Ta med deg det du liker å drikke, lat som det er helt naturlig for deg, og lat som ingenting. Folk er gjerne MYE mindre observante enn man tror, så sannsynligvis går det helt greit bare man ikke gjør et nummer utav det. Og om dere begge finner ut i løpet av helga at dere vil dele den hyggelige nyheten så gjør dere det.

Du har ikke møtt foreldrene hans enda???

Det er vel en grunn til at jeg ikke hadde fortalt det så tidlig da, folk du ikke kjenner i det hele tatt.

Hadde ikke sagt noe, men funnet på en unnskyldning. Det kan skje mye etter 4 uker, jeg ville holdt det privat til jeg var tryggere på at det går bra.

Da hadde jeg bare sagt at jeg ikke drakk , s¨lenge du ikke har mætt de før så veet jo de ikke om du drikker eller ei

Jeg hadde heller ikke sagt noe. Og går det ikke an å avstå fra alkohol uten at folk bryr seg? Dette er jo et velkjent problem. Håper du kommer unna med penicillinen. :) :)
Haha i nord Norge er det umulig å avstå fra alkohol uten at folk bryr seg virker det som!! :o

Hadde jeg ikke møtt de før hadde jeg hvertfall ikke sagt no, da kan de jo umulig bare spørre rett ut (hadde jeg virkelig syns var frekt og hvertfall løyet), og da kommer du jo lett unna med f.eks å ikke drikke no særlig

Forstår det er vanskelig hvertfall når det er første gang dere møtes!!

Lykke til hvertfall uansett om dere forteller det eller ikke ;)

Hadde ikke fortalt det så tidelig. Av erfaring hvor det gikk galt i uke 8 så var det godt å slippe å ringe noen å fortelle det i og med ingen visste det

Da hadde jeg bare sagt at jeg ikke drakk , s¨lenge du ikke har mætt de før så veet jo de ikke om du drikker eller ei
Du har ikke møtt foreldrene hans enda???

Det er vel en grunn til at jeg ikke hadde fortalt det så tidlig da, folk du ikke kjenner i det hele tatt.

De vet at jeg drikker å sånn, har snakka med dem på tlf da så de vet jo at vi har vært ute på byen osv og at jeg egentlig drikker :P
Jeg kjenner jo ikke dem så godt men de er jo foreldrene til kjæresten min så det er jo ikke akkurat "folk jeg ikke kjenner i det hele tatt", er jo mer som familie tenker jeg :)
Men tror nok jeg bare skal si at jeg går på pencilinkur og prøve å komme unna med det, eller bare være mest mulig naturlig... :P er mye som kan skje og man vil jo bare være litt smart i begynnelsen og ikke si alt så tidlig kanskje :)

Hadde ikke fortalt det så tidelig. Av erfaring hvor det gikk galt i uke 8 så var det godt å slippe å ringe noen å fortelle det i og med ingen visste det
Ja det er akkurat den risikoen som holder meg i fra å fortelle det, man vet jo faktisk aldri! :/

Back
Topp