Lyder fra baby...

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Åh, vi har en skikkelig gryntebaby... Hun høres ut som en gris som grynter, "presser" og stanker i søvne. Av og til skriker hun til, men roer seg uten å våkne. Men disse lydene er jo helt forferdelige å høre på og det nytter jo ikke å sove. Lurer på om hun har vondt, så det er derfor hun "bråker" sånn (?).

Hun sovner aldri av seg selv og må trilles i søvn, eller sovne på oss. Ikke blitt så mye søvn disse tre ukene, gitt.. :(

Andre som har baby med masse lyder? Og evnt erfaring med når dette går over?
 
Åh, vi har en skikkelig gryntebaby... Hun høres ut som en gris som grynter, "presser" og stanker i søvne. Av og til skriker hun til, men roer seg uten å våkne. Men disse lydene er jo helt forferdelige å høre på og det nytter jo ikke å sove. Lurer på om hun har vondt, så det er derfor hun "bråker" sånn (?).

Hun sovner aldri av seg selv og må trilles i søvn, eller sovne på oss. Ikke blitt så mye søvn disse tre ukene, gitt.. :(

Andre som har baby med masse lyder? Og evnt erfaring med når dette går over?
Helt vanlig. Her kalte vi det knirkelyder. Det er rett og slett fordi de er umodne. Det går over etter noen uker. Lillebror var fæl på det de første ukene etter gi kom hjem med har den siste uka sluttet helt. Han er 9 uker gammel siden fødsel.
 
Er ekstremt mye lyder fra lillegutt her også! Og det er klin umulig for noen av oss å sove... høres ut som han jobber ekstremt med luft eller noe slikt, men det kommer ikke noe ut, og han gråter ikke, så vondt har han heller ikke.
 
Har begynt å roe seg her også, 6 (snart 7) uker, men var prematur.
 
Last edited:
Jepp, ikke akkurat lydløs.. også har hun masse rykninger når hun sover.
 
Har hørt det er heeelt vanlig. De sover enda da! Maaasse lyder her også. Men ja skjønner hva du mener, for jeg får heller ikke sove med disse lydene :p så jeg og er unødvendig mye våken :/
 
Det rareste her (synes jeg da) er at han ikke lager masse lyder hvis han sover i armene mine eller på brystet mitt, og bare noen få lyder i vogga, mens i senga hans er det helt ekstremt med lyder! Så på dagtid når han ligger i vogga, så får jeg sove litt, men på natta holder han både meg og sambo våken... måtte si til sambo i natt at jeg kunne ta lille med på stua igjen, eller sambo kunne rømme til sofaen eller gjesterommet hvis han ville (siden han skulle opp på jobb)... håper ikke det varer helt til 6-7 uker, for da tror jeg sofaen blir utslitt før den tid :p
 
Jeg sliter så med søvnen fra før, så dette er jo ren tortur.. Fra 03 og utover holder hun det gående jevnt og trutt. I natt har jeg sovet 2 1/2 time, litt på felgen nå gitt. Ikke noe toppstemning i heimen akkurat :(
 
Her går han bare under navnet Lille Knirk :D
Jeg bråvåkner av og til om det blir for stille.. Og ja, lite lyd om han sover på oss, og det får han også gjøre en del :)
 
Det rareste her (synes jeg da) er at han ikke lager masse lyder hvis han sover i armene mine eller på brystet mitt, og bare noen få lyder i vogga, mens i senga hans er det helt ekstremt med lyder! Så på dagtid når han ligger i vogga, så får jeg sove litt, men på natta holder han både meg og sambo våken... måtte si til sambo i natt at jeg kunne ta lille med på stua igjen, eller sambo kunne rømme til sofaen eller gjesterommet hvis han ville (siden han skulle opp på jobb)... håper ikke det varer helt til 6-7 uker, for da tror jeg sofaen blir utslitt før den tid :p

Har dere litt helning på senga? Legg et par bøker eller noe under beina i hodeenden. Kanskje det kan hjelpe? Vi sleit en del med luft med førstemann, og det hjalp veldig å heve hodeenden I mange vogger er hodeenden hevet, men det er vel ikke like vanlig i sengene tror jeg, så kanskje verdt et forsøk?
 
Haha, vi kaller henne peppa gris fordi hun grynter sånn[emoji23] Noen ganger holder hun på sånn før det braker i bleia, så jeg tenker at det bare er hun som presser. Mekka, er borte å kikker på henne hele tiden i tilfelle hun våkner for mat[emoji4]
 
Har dere litt helning på senga? Legg et par bøker eller noe under beina i hodeenden. Kanskje det kan hjelpe? Vi sleit en del med luft med førstemann, og det hjalp veldig å heve hodeenden I mange vogger er hodeenden hevet, men det er vel ikke like vanlig i sengene tror jeg, så kanskje verdt et forsøk?
Vogga er helt flat her, men ikke så åpen som det sprinkelsenga er, så har vurdert å gå til innkjøp av sånn slangepute (eller hva det nå heter), siden vi ikke har sprinkelbeskytter.
Han virker ikke plaget av luft, nå har han ligget i vogga i flere timer i dag, og kommer et og annet grynt og sukk, men ellers er det helt stille, så får se hvordan det blir til natta når jeg legger han i senga igjen :p
 
Vogga er helt flat her, men ikke så åpen som det sprinkelsenga er, så har vurdert å gå til innkjøp av sånn slangepute (eller hva det nå heter), siden vi ikke har sprinkelbeskytter.
Han virker ikke plaget av luft, nå har han ligget i vogga i flere timer i dag, og kommer et og annet grynt og sukk, men ellers er det helt stille, så får se hvordan det blir til natta når jeg legger han i senga igjen :p

Skjønner. Nei, det er ikke så godt å si. Man får vel bare prøve seg fram ;) høres ut som en ganske rolig liten tass hvis han kan ligge i flere timer i vogga? Så deilig :happy:
 
Skjønner. Nei, det er ikke så godt å si. Man får vel bare prøve seg fram ;) høres ut som en ganske rolig liten tass hvis han kan ligge i flere timer i vogga? Så deilig :happy:
Joda, men det er ikke alltid han kan ligge så lenge, og han ligger der kun når han sover. Når han våkner så skal han opp, og gir tydelige tegn på det også :p
 
Min grynter ikke, men han "piper" noe voldsomt :rolleyes: Snorker og lager pipelyder med stemmen sinnår han sover. Når jeg ammer han høres det ut som det går alvorlig galt noen ganger, for han har så høye pipe-koselyder :p
 
Min grynter ikke, men han "piper" noe voldsomt :rolleyes: Snorker og lager pipelyder med stemmen sinnår han sover. Når jeg ammer han høres det ut som det går alvorlig galt noen ganger, for han har så høye pipe-koselyder :p
Her også! Hunden har blitt skremt flere ganger ;-p
 
Mener jeg leste et sted at det rett og slett er fordi di «glemmer» å puste, derfor gisper di til... kan hende det er feil da.
Han her lager de lydene på hver eneste innpust under amming.. Akkurat som det er hans måte å lage koselyder på, bare at det ikke høres ut som kos :p
 
Her er det helt motsatt. Lillegull er helt stille når hun sover. Flere ganger jeg må "sjekke" henne ila natta .
 
Back
Topp