Lydbok til barn, noen tips?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Jeg er ute etter en rolig lydbok, som passer når man har lagt seg, altså ikke for lystig, ikke for mye sang med fart osv. Noen tips? [8D]

jeg kan anbefale den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans.. kanskje ikke ved leggetid, for den er hysterisk morsom - bedre som lydbok enn vanlig bok.. [8D]

Lillesøster er sånn passe lett underholdning for småttisene..
Albert åberg.. Ja, det er haugevis.. Gå på biblioteket!

God natt mumitrollet
Olebrum lydbøker
Tassen
Ludde
Albert Åberg
Tingeling

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/sok.do?rom=MP&aldersgruppe=Barn+3-5&format=Lydbok&spraak=Norsk&side=1

Takk for tips! [:)]

Ja, kanskje jeg skulle gå på biblioteket og låne noen, så kan jeg høre om de er noe før vi eventuelt kjøper. Genialt! [:D]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Jeg er ute etter en rolig lydbok, som passer når man har lagt seg, altså ikke for lystig, ikke for mye sang med fart osv. Noen tips? [8D]

hvor gammelt er barnet?

hvor gammle? for litt eldre barn (ca fra 5 og opp) syns jeg barnebökene til Jo Nesbö er fantastiske. Ellers har man jo Egner da, men der er det jo litt sang. EGNER!! syns det er syns og skam at saa mange barn i dag ikke vet hvem Politimester Bastian og Morten Skogmus er!
Mange av Astrid Lindgrens böker er paa lydbok og Albert Aaberg er vel tidlös. Albert og trollmannen var favoritt bland mine barnehagebarn.

Snupp hører ofte på Tor Åge bringsværd sine bøker om Karsten og Petra, og om kokos, og tampar trollet.(tror det er det trollet heter)

ORIGINAL: Lille Rosin

Snupp hører ofte på Tor Åge bringsværd sine bøker om Karsten og Petra, og om kokos, og tampar trollet.(tror det er det trollet heter)

tambar [:)]

Takk, stemmer det. Ho har tambar som lydbøker på ipaden min.
Alle bringsværd sine bøker er flotte både som bøker, med fine tegninger, og som lydbøker.[:)]

pulverheksa er forresten også flotte lydbøker.. men igjen - litt for mye "action" for sovelyd kanskje.. men fortelleren er super, med mange ulike stemmer og tolkninger av de ulike karakterene.. 

Hvor gamle barn? Torbjørn Egner sine fortellinger, lest av forfatteren selv, er gode!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Hvor gamle barn? Torbjørn Egner sine fortellinger, lest av forfatteren selv, er gode!

Hun er 3 år. [:)] Ja, jeg tenkte på Torbjørn Egner selv, men der er det vel litt mye sang? [:)]

Hun er 3 år. [:)] Ja, jeg tenkte på Torbjørn Egner selv, men der er det vel litt mye sang? [:)]

Nei, det er en god blanding. Vår jente digget dem da hun var 3 år! Men, vi hadde dem i bilen.

Nei, det er en god blanding. Vår jente digget dem da hun var 3 år! Men, vi hadde dem i bilen.

Ja, jeg tviler ikke på at hun vil like dem, er bare redd hun vil like de for godt til og bruke etter sengetid. [8D]

Back
Topp