Lydbøker på mobilen - for barn?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Type storytel eller fabel eller hva de heter?
Er det bra utvalg for barn? Evt er det jo noe eld elektroniske bøker man kan låne av biblioteket?

Jeg har to unger som gjerne hører lydbok når vi drar på ferie, blir kvalm av å lese. Vi har pleid å høre over lydanlegget i bilen med barn nr 3 er litt motstander av dette da hun ikke er gammel nok til å følge historiene enda.

Så jeg vurderer alternativer før årets sommerferie.

Vi har Storytel og Fabel, liker Storytel bedre :)
vi bruker det alle mye! laster ned til offline, hører altid lydbok når vi legger oss :)

Supert utvalg synes jeg

Jeg er altså ute etter bøker til unger på 8 og 10 år, ikke akkurat eventyr men barne og ungdomsbøker.

Storytel altså...er det et abb per unge eller et pr familie? Dette må jeg sette meg inn i

Bruker Storytel selv, men babyen er bare 10 måneder enda, så er ikke helt i gang der. Jeg har et familieabonnement, da følger det med to vokseninnlogginger og to barneinnlogginger.

Jeg er altså ute etter bøker til unger på 8 og 10 år, ikke akkurat eventyr men barne og ungdomsbøker.

Ja jeg synes det er maaaange bøker der inne!
alle kan ha appen på tlf eller ipad, men bare x mange kan være logget på eller i wifi samtidig. Vi har nok alle noe i offline mode vi da kan høre

Ja jeg synes det er maaaange bøker der inne!
alle kan ha appen på tlf eller ipad, men bare x mange kan være logget på eller i wifi samtidig. Vi har nok alle noe i offline mode vi da kan høre

Med enkelt abb eller familieabb?

Greia er at hverken jeg eller mannen hører på lydbøker og ungene bare på sommerferie, så det er litt begrenset hvpr mye jeg gidde betale for det, mulig vi tester å låne cd på biblioteket i år også....

Jeg har storytel nå, og det var 2 uker med gratis prøveperiode. Så kanskje det holder for dere?
Koster jo 199 pr mnd etter det.
Men man kan melde seg av før de trekker 199 etter de to ukene. Det glemte jo jeg da... Så jeg får bruke den litt denne mnd før jeg melder meg av.

Jeg har ikke sett mulighetene for familiemedlem, så her fikk eldste bare påloggingen til pappan de to ukene han hadde prøveabbo.

Med enkelt abb eller familieabb?

Greia er at hverken jeg eller mannen hører på lydbøker og ungene bare på sommerferie, så det er litt begrenset hvpr mye jeg gidde betale for det, mulig vi tester å låne cd på biblioteket i år også....

Ett abb (199) :)
Jeg synes det er gull verdt! utrolig mye det har å si for ordforråd og språket :)

Mulig to uker prøve holder, men trolig kanskje akkurat litt knapt, spørs når v drar og når vi drar hjem, men det kan bli en del kjøring i sommer så dette settes også på planen da.

Kan de begge ha lastet ned en bok eller to offline og høre hver sin samtidig, eller må både jeg og mannen ha hvert sitt prøveavbb og minst en av oss huske å avslutte det? for at altså to unger skal kunne høre bok? Men omd et funker, om yngste vil høre musikk samtidig. Hmm, tja vi kan evt prøve cd når vi drar og orden storeytel-prøe underveis så holder det kanskje tl vi kommer hjem.

Noterer meg dette

Hun på 8 elsker lydbok. Vi har vel hatt det i over et år nå. Hu hører ofte på ved leggetid, lange bilturer, men også når hun dusjer :p

Personlig synes jeg Storytell har best utvalg, men Fabel er også bra.
Er bare en mnd bindingstid, så dere kan jo bytte på.
Ofte har de kampanje på gratis prøveperiode også.

9-åringen her hører mye på Storytell.

Da hun var litt yngre hørte hun på f eks Lassemajabøkene og Nifse Nella

Nå er det mer Frøken detektiv, Supercharlie (Camilla Läckberg for barn) ect. Søker seg frem og finner noe nye serier som fenger her og der.

Jeg har bare vanlig abonnement som vi bytter på å bruke.

Back
Topp