Lutinus..

VestMamma

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen med erfaring? (Vaginale hormon tabletter) fikk skrevet ut det av lege å sjukehuset i helgen etter operasjon.. Skulle ta en daglig frem til uke 12.
Når jeg leser erfaringer på nett sier mange de blir veldig trøtt, kvalm, mye vondt i magen og mye gris av at det ‘lekker’ut å man må bruke bind..

Sniker

Anbefaler bruk av bind ja. Det kan renne ut litt etterhvert.
Det kan variere veldig på om du får bivirkninger eller ei og hvilke. For min del kan jeg huske de ga mye samme symptomer som menstruasjon.

Noen med erfaring? (Vaginale hormon tabletter) fikk skrevet ut det av lege å sjukehuset i helgen etter operasjon.. Skulle ta en daglig frem til uke 12.
Når jeg leser erfaringer på nett sier mange de blir veldig trøtt, kvalm, mye vondt i magen og mye gris av at det ‘lekker’ut å man må bruke bind..
Hei :) Jeg går på Lutinus. Bruker truseinnlegg.. Det holder for meg. Jeg tar 3 ganger om dagen, så har på varsling kl 09,15 og 21. Det er som om det kommer litt ut, rett før alarmen går. Hehe. Men mest om morgningen.
Det blir en vane tilslutt.. Også skal det jo hjelpe, så tenk sånn.
Nå er jeg gravid, men har gått på det mange mangler. Jeg føler ikke så veldig mye på symptomene av den altså, så kan ikke helt si det..

Men du skal ta en om dagen, det kommer til å gå kjempe fint ❤️Lykke til!

Jeg har begynt med dette siden positiv test. Jeg hadde fine verdier på blodprøven men gyn anbefalte det allikevel. Tar nå 2 tbl daglig frem til uke 7 og deretter skal jeg ta 1 tbl daglig tom uke 8 eller 9.

jeg bruker de rundt kl 12 og 00. Bruker også truseinlegg. Symptomene kan jeg ikke si mye om da jeg kan ikke skille mellom om det er det eller om det pga graviditeten.

det jeg synes er skummelt er den pinnen. Er så redd for å treffe eller såre noe :D hvor langt inn setter dere den?

Jeg begynte på Lutinus ved positiv test, tar 3 tabletter daglig og skal fortsette ut uke 12:happy: Setter tablettene klokken 07.00, 15.00 og 23.00, etter råd fra apotek bruker jeg ikke pinnen, men heller fingeren når jeg setter tablettene:happy: Setter de så dypt jeg kommer:wacky: Når det gjelder symptomer opplever jeg murringer og trøtthet, men dette kan også skyldes graviditeten;) Blir litt gris med det som kommer ut, men bruker truseinnlegg og det holder fint, trenger ikke bind;)

Hvorfor tar dere dette? :)

Hvorfor tar dere dette? :)
Slik legen på sjukehuset fortalt meg: så inneholder denne tabletten hormoner som eggstokken lager ‘til’ livmoren og fosteret frem til uke 12 når morkaken klarer å produsere det selv..
Jeg hadde cyster på eggstokken som jeg opererte i helgen, cystene hadde vridd seg rundt og dratt med seg eggstokken min, så den var vridd og blå pga blodmangel når de kom inn med kikkehull.. De vridde den tilbake og fikk blodtilstrømming til eggstokken igjen.. Men pga dette ville legen jeg skulle ta disse hormonene/tablettene tilfelle eggstokken ikke klarte å produsere/produsere nok etter operasjonen..

Slik jeg forstod det, rett på meg om jeg tar feil :rolleyes:

Jeg har begynt med dette siden positiv test. Jeg hadde fine verdier på blodprøven men gyn anbefalte det allikevel. Tar nå 2 tbl daglig frem til uke 7 og deretter skal jeg ta 1 tbl daglig tom uke 8 eller 9.

jeg bruker de rundt kl 12 og 00. Bruker også truseinlegg. Symptomene kan jeg ikke si mye om da jeg kan ikke skille mellom om det er det eller om det pga graviditeten.

det jeg synes er skummelt er den pinnen. Er så redd for å treffe eller såre noe :D hvor langt inn setter dere den?

Satte den inn så langt jeg kom med pinnen uten å miste pinnen helt inn :hilarious:

Slik legen på sjukehuset fortalt meg: så inneholder denne tabletten hormoner som eggstokken lager ‘til’ livmoren og fosteret frem til uke 12 når morkaken klarer å produsere det selv..
Jeg hadde cyster på eggstokken som jeg opererte i helgen, cystene hadde vridd seg rundt og dratt med seg eggstokken min, så den var vridd og blå pga blodmangel når de kom inn med kikkehull.. De vridde den tilbake og fikk blodtilstrømming til eggstokken igjen.. Men pga dette ville legen jeg skulle ta disse hormonene/tablettene tilfelle eggstokken ikke klarte å produsere/produsere nok etter operasjonen..

Slik jeg forstod det, rett på meg om jeg tar feil :rolleyes:

Jeg har selv cyster, pco så interessant at det finnes slike alternativ :bookworm:

Satte den inn så langt jeg kom med pinnen uten å miste pinnen helt inn :hilarious:
Det er noen som mener vi ikke burde bruke pinnen. Men jeg føler det er renere å bruke pinnen enn fingeren! Skyller den med glovarmt vann og legger den et sted som ikke kommer bort i noe:D

Back
Topp