Lutinus

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Bruker dere finger eller pinnen? Og evt. hvorfor?

Jeg brukte bare pinnen sist forsøk og har prøvd å kutte den ut nå fordi jeg har lest en del om at det ikke er bra? Syns bare jeg ikke får den langt nok inn med fingeren bare... :rolleyes:

Jeg har brukt pinnen alle gangene, aldri vært noe problem. Vasker den med mule såpe i varmt vann etter hver brukt.

Jeg gikk over fra pinnen til fingeren... Må vaske hendene grundige selvsagt men så fant jeg en teknikk som fungerte for å få den langt nok inn, det gikk bra! Syntes bare det var nye enklere å ikke måtte vaske og oppbevare pinnen hver gang, latskap vant :)

Apoteket på Riksen sier kast pinnen og bruk ren finger. Har ikke gått i detalj med dem om hvorfor, men det vil alltids være bakterier som blir liggende igjen i pinnen etter flere gangs bruk. Det er også større fare for småblødninger fra blodkar ved bruk av pinnen og blod er jo det siste vi vil se under forsøk. Jeg har bare brukt finger av den grunn.

Likte best pinnen jeg, fikk ikke skikkelig inn tabletten med finger. Vasket den i varmt vann etter hver gang og hadde ikke noe problem med det.

Takk for svar alle sammen :)
Jeg tok i bruk pinnen igjen, ble bare ikke godt nok med kun fingeren ;)

Apoteket på Riksen sier kast pinnen og bruk ren finger. Har ikke gått i detalj med dem om hvorfor, men det vil alltids være bakterier som blir liggende igjen i pinnen etter flere gangs bruk. Det er også større fare for småblødninger fra blodkar ved bruk av pinnen og blod er jo det siste vi vil se under forsøk. Jeg har bare brukt finger av den grunn.
Tror det kanskje er av samme grunn man ikke skal bruke pinnen til canesten når man er gravid, for å ikke irritere noe( livmorhalsen) der inne?

Tror det kanskje er av samme grunn man ikke skal bruke pinnen til canesten når man er gravid, for å ikke irritere noe( livmorhalsen) der inne?
Ja, det er nok en del av det det også.

Back
Topp