Lutinus.

Førstegangsmammaen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Første svangerskapet mitt skulle jeg gå på lutinus fra 2 dager etter uttak til positiv test. Hvis jeg hadde flere skulle jeg bare bruke opp alt. Ble gravid, sluttet kort tid etter positiv test. Gikk helt fint og fikk et friskt barn 8 mnd etter. Dette var ved forsøk i Danmark.

Denne gangen er vi på ivfklinikken i Oslo. Og har fått beskjed om at jeg skal gå på lutinus frem til uke 9(!)..... Startet samme dag som uttak. Er dette riktig? Hvorfor så lenge? Det orker jeg virkelig ikke! :( syns det er så ubehagelig på så mange måter.
Hvor lenge skal dere/ har dere gått på lutinus?

Jeg gikk til uke 8, men de sa det bare var tilfelle. Noe herk, men verdt det om det er det som skal til :-)

Om det ikke var noen grunn ville jeg ringt den og spurt, så kanskje du slipper ;-)

Kommer gjerne Ann på blodverdiene dine nå tenker jeg meg... Og hvilken erfaring legene sitter med...

Kommer an på progesteronverdiene vil jeg tro? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne slutte på testdag, men jeg turte ikke, så gikk til uke 9 :p

Til uke 12 ved fryseforsøk.

Ved dette forsøket (fersk) skulle jeg bruke lutinus til uke 7, men turte ikke slutte da, så brukte to uker til.

Lutinus er noe dritt for å si det slik, men det er vel verdt det. Husker ikke hvor lenge jeg gikk med det da jeg ble gravid, men det var i hvert fall til uke 9 da jeg var på UL. Tror jeg da fikk beskjed om å bare ta de jeg hadde igjen og så slutte. Det var forresten fryseforsøk hvis det har noe å si.

Trur det er standard på Ivf-klinikken Oslo. Skal ta det fram til uke 9 her også. Syntes også det er lenge, men tørr ikke gjøre noe annet enn de sier.

Kjenner at jeg ikke kommer til å gå på det i 9 uker med mindre noen blodprøveverdier viser at jeg må det. Jeg sluttet innen uke 5 sist. Og det gikk helt fint. Så er det ikke gratis heller, koster jo kr 500,- /uka.

Back
Topp