Lutinus

Litt usikker hva som er best, men jeg brukt finger i går men litt usikker hvor langt opp gikk den. Tørs ikke å presse opp så veldig mye. Etterpå fikk litt ubehag i ryggen, så det var litt skummelt, men heldigvis varte ikke veldig lenge. Jeg bare håper at jeg får nok progestrone selvom den går ikke helt opp.

Du kan jo få mye symptomer av Lutinus' en da. :) Du får jo en stor dose progesteron. Jeg pleier å legge den forsiktig helt inn.

Du kan jo få mye symptomer av Lutinus' en da. :) Du får jo en stor dose progesteron. Jeg pleier å legge den forsiktig helt inn.
Så mye ting vi må passe på ;) legen sagt at jeg skal stoppe når jeg kommer til uke 9 og nå er jeg 8+2. Blir på en måte godt å ikke bruke noe medisiner etterpå men også litt skummelt.

Ser problemstillingen med å bruke samme aplikator, men det at den går for langt inn og kommer borti livmortappen at det kan være farlig tror jeg ikke mye på egentlig. Hva med når man har sex? En penis vil jeg tro er større og lengre enn aplikatoren til lutinusen ; ) Bare en tanke :)

Ser problemstillingen med å bruke samme aplikator, men det at den går for langt inn og kommer borti livmortappen at det kan være farlig tror jeg ikke mye på egentlig. Hva med når man har sex? En penis vil jeg tro er større og lengre enn aplikatoren til lutinusen ; ) Bare en tanke :)

Det er ikke langt inn til livmortappen, du kan kjenne på den med fingeren. :) Penis når også inn til livmortappen, men når man har sex så er vi kvinner laget sånn at livmortappen trekker seg opp, og bakover og "skjuler" åpningen mot bakre skjedevegg. Slik at penis i minst mulig grad skal komme borti. For de aller fleste gjør det vondt dersom penis stanger i livmortappen (mange merker det f.eks. rundt EL når livmortappen er litt annerledes, at flere stillinger gjør vondt da.)

Det anbefales ikke å ta på livmortappen når man er gravid. Og heller ikke å bruke applikatoren til Canesten.

Back
Topp