RedBushTea
Glad i forumet!
Jeg fikk beskjed å bytte fra crinone til lutinus. Lure på om man skal bruke aplikatoren eller sette den inn men finger?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor har dere fått beskjed om å kaste applikatoren? Hvilken skade kan den gjøre (regner med det er grunnen)?.
Jeg for min del fikk beskjed om å bruke aplikatoren for å få tabletten lang nok inn... av Riksen
Tidene forandrer seg tydeligvis(2013)
Satt litt på spissen, hva med crinone? Den er jo i en egen tube(eget rør). Ved graviditet og crinonebruk skal man ikke klemme ut alt og skuffe det inn manuelt?Applikator og svangerskap er jo ikke nytt, det har stått i mange år i pakken med Canesten hvert fall.
Jeg har sendt en epost til Ferring nå (produsenten av Lutinus). Jeg tror risikoen er liten, men siden det er en risiko så synes jeg det er rart at applikator følger med i pakken. Vi får se hva de svarer.![]()
Ift crinone var legen på Riksen tydelig på at den skal så langt opp som mulig også etter evt positiv test. Nå vet jeg ikke hvor lang applikatoren på lutinus er, men må vel kunne sammenliknes.Satt litt på spissen, hva med crinone? Den er jo i en egen tube(eget rør). Ved graviditet og crinonebruk skal man ikke klemme ut alt og skuffe det inn manuelt?
JEg vet det er veldig satt på spissen, men noe å tenke på.=)
Satt litt på spissen, hva med crinone? Den er jo i en egen tube(eget rør). Ved graviditet og crinonebruk skal man ikke klemme ut alt og skuffe det inn manuelt?
JEg vet det er veldig satt på spissen, men noe å tenke på.=)

Oi! Jeg har brukt aplikatoren, fordi til og med på pakningsvedlegget mitt så står det at "tabletten skal føres så langt inn i skjeden som mulig". Jeg dulter borti livmorstappen hver gang jeg, setter den inn slik at den ikke kommer lengre inn, fordi det var det jeg trodde var riktig..![]()
Kjente jeg ble en smule stresset, og irritert over at klinikken ikke har informert om slike risikoer. For oss som er prøvere og går til det steget og gjennomfører IVF, så er det jo en selvfølge at vi vil kontrollere det som kan kontrolleres, og at vi IKKE tar unødvendige risikoer..Det står det i pakningsvedlegget, og mange leger anbefaler å bruke det slik det står. Det som er rart er at produsenten anbefaler dette. Siden man vanligvis ikke anbefaler å bruke applikator ved graviditet.Risikoen for at det eventuelt skal føre til at noe skjer er nok veldig liten. Når man fører den inn med en finger så skal man jo legge den helt opp til livmortappen da og. Om du bruker applikator må du hvert fall rengjøre den godt.
![]()
Kjente jeg ble en smule stresset, og irritert over at klinikken ikke har informert om slike risikoer. For oss som er prøvere og går til det steget og gjennomfører IVF, så er det jo en selvfølge at vi vil kontrollere det som kan kontrolleres, og at vi IKKE tar unødvendige risikoer..
Og ja, jeg bekymret meg over det hygieniske aspektet med å bruke samme aplikator 21 ganger, så jeg har vært utrolig nøye og skylt den med kokt vann hver gang.