Lutinus vs Utrogestan

Litjmora

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprilspirene 2024❤️
Hei.
Ser nå inne på helsenorge at lege har foreskrevet utrogestan til neste frysforsøk. (Står lutinus på skrivet, men skulle bare dobbelsjekke)
Noen som vet om det er forskjell på disse, eventuelt noen som har gått fra lutinus til utrogestan og fått en forklaring på hvorfor?

Er litt på tynn is, men har gått på begge og tror ikke det er så veldig stor forskjell på effekten av virkestoffene i disse. Noe er det jo sikkert, uten at jeg har satt meg helt inn i det. Jeg ble ikke gravid på noen av dem, men brukte dem ved ferskforsøk. Jeg måtte over på cyclogest og estradot og fryseforsøk før lykkespiren satt❤️

Er litt på tynn is, men har gått på begge og tror ikke det er så veldig stor forskjell på effekten av virkestoffene i disse. Noe er det jo sikkert, uten at jeg har satt meg helt inn i det. Jeg ble ikke gravid på noen av dem, men brukte dem ved ferskforsøk. Jeg måtte over på cyclogest og estradot og fryseforsøk før lykkespiren satt❤️
Takk for svar. Har bare blitt gravid på ferskforsøk og Lutinus så kanskje lege vil endre nå på siste frysforsøk før eventuell ny stimulering. Estradot har jeg også fått, men endte i at slimhinnen ble for tykk :wtf: så det får jeg ikke lenger.....

Takk for svar. Har bare blitt gravid på ferskforsøk og Lutinus så kanskje lege vil endre nå på siste frysforsøk før eventuell ny stimulering. Estradot har jeg også fått, men endte i at slimhinnen ble for tykk :wtf: så det får jeg ikke lenger.....
Nei vi er jo alle forskjellig, godt å høre andres erfaringer:) Estradot og cyclogest fungerte ikke på fersk for meg, men samme dose på frys fungerte hvertfall❤️

Det er samme virkestoffet i begge (progesteron), det er vel som regel mer progesteron i mg i utrogestan tablettene så vidt jeg vet (hvis jeg husker riktig så var det 100mg i lutinus og 200mg i utrogestan vaginal). Utrogestan fås både i tabletter du svelger og i vaginalkapsler. Har gått på begge, og nå sist på utrogestan. :)

Back
Topp