Lutinus tablett kommer ut igjen :(

Mia83

Glad i forumet
Jeg fikk beskjed om å ikke bruke den pinnen for å føre inn tabletten, kun bruke fingeren. Startet idag tidlig, første kom ikke ut. Men andre datt ut i sin helhet. Føler meg helt udugelig som ikke klarer å plassere en vagitorie. Har dere noen tips? :(

Må puttes langt inn. Putter den bak livmorhalsen :)

Bak livmorhalsen?? Hvor lange fingre har du? :) :)

Jeg har også sluttet med å bruke pinnen, men jeg har aldri fått ut tabletten hel..

Hvis du ikke har sjans med fingeren hadde jeg hørt om å bruke pinnen. Normalt at noe kommer ut, men ikke hele. Dytt den så langt inn du kan.

Hihi, tuppen da :p men kanskje jeg har lange fingre :p

Jeg brukte pinnen hele tiden. Bare ikke før den altfor langt opp så går det fint. Brukte det i 18 uker og ingen skade skjedde :)

Man bør la være bruke pinnen fordi den lettere kan gi rifter og fordi man kan føre bakterier opp siden den gjenbrukes. Bedre med en ren finger med kortklippet negl. Dette anbefaler de på apoteket på Riksen.

Man bør la være bruke pinnen fordi den lettere kan gi rifter og fordi man kan føre bakterier opp siden den gjenbrukes. Bedre med en ren finger med kortklippet negl. Dette anbefaler de på apoteket på Riksen.
Dette med bakterier tok jeg opp med Ullevål. Bakteriene har ikke sjanse til å komme oppi noen som helst sted. Er man gravid så er livmorhalsen lukket. Etter 6 sa og endelig bli gravid igjen med ivf så var jeg veldig påpasselig med å gjøre alt riktig. Å det finnes ikke fler bakterier enn på fingre og under negler.

Dette med bakterier tok jeg opp med Ullevål. Bakteriene har ikke sjanse til å komme oppi noen som helst sted. Er man gravid så er livmorhalsen lukket. Etter 6 sa og endelig bli gravid igjen med ivf så var jeg veldig påpasselig med å gjøre alt riktig. Å det finnes ikke fler bakterier enn på fingre og under negler.
Nei, du har helt sikkert rett. At det skal gjøre noe skade er sikkert ikke sannsynlig. Men velger å la være bruke den i alle tilfelle da jeg er blitt anbefalt det.

Jeg har alltid brukt pinnen da jeg ble anbefalt det. Gjør rein pinnen i glodhett vann etter hvert bruk. :)

Jeg fikk mannen til å plassere den ene, fikk helt panikk for å ikke ha nok progesteron til evt innsett. Han fikk den på plass (flaut) men nå har jeg begynt å bruke pinnen. Vasker den i glovarmt vann etter bruk. Skal snakke med riksen imorgen hvis det blir innsett imorgen. Tusen takk for tips. Dere er så søte og behjelpelige :) :) ❤❤

Jeg fikk mannen til å plassere den ene, fikk helt panikk for å ikke ha nok progesteron til evt innsett. Han fikk den på plass (flaut) men nå har jeg begynt å bruke pinnen. Vasker den i glovarmt vann etter bruk. Skal snakke med riksen imorgen hvis det blir innsett imorgen. Tusen takk for tips. Dere er så søte og behjelpelige :) :) ❤❤
Gratulerer som ruger. ❤️ Hva sa de på Riksen angående "pinnen" som følger med lutinusen?

Gratulerer som ruger. ❤️ Hva sa de på Riksen angående "pinnen" som følger med lutinusen?

Tusen takk. ❤ Jeg spurte og de sa at det var helt greit å bruke den. Legen gikk til og med ut og spurte sykepleieren. Hun synes det var rart at apoteket hadde sagt at jeg ikke skulle bruke den. Det er jo veldig stor avdeling, så folk sier sikkert ulike ting. Jeg kunne bytte over til crinone også hvis jeg ville. Nå har jeg kjøpt Lutinus for 2 uker bruker den opp først. Sykepleieren sa at det var flere som sleit med å få på plass Lutinus og da måtte de bruke pinnen. Det var en meget pinlig samtale, først med embrylogen og deretter med sykepleieren. 2 ganger har jo tabletten kom ut i sin helhet etter ca 1 time jeg puttet den inn. Jeg følte at jeg presset den ut. Beklager ekkle detaljer. Har jo lært at legemiddelopptak fra skjeden skal være rask. Skjønner ikke hvordan jeg kan gå rundt å bære på den hel i en timen også ploppe den ut. Haha. Men nå begynner jeg å få dreisen på det. Haha hva vi ivfere må slite med. Dagens lille utblåsning :)

Ikke bruk pinnen har jeg forstått tidligere :) klipp neglene og før inn med pekepinn og langefinger så langt du kan :) kan komme ut rester da ;)

Bare lurer på hvorfor dere ikke setter inn Lutinusen før dere legger dere? Da detter den jo ikke ut? :)
Lutinus tar man gjerne tre ganger om dagen, så en er jo vanlig å sette ved leggetid. Nå er det heller ikke så utbredt problem at de detter ut heller, såvidt meg bekjent. :-)

Et tips, bruk engangs hansker :) Så slipper dere bekymringer angå bakterier på fingrer og negler eller pinnen :). Masse lykke til som rugere og behandling :)

Back
Topp