Lutinus.. Slutte eller fortsette..?

Delira

Forelsket i forumet
Jeg er nå i morgen 5+2, og går fortsatt på Lutinus. Er siste runde i morgen, men ligger nå og lurer på om jeg tør å ikke kjøpe en ny pakke :nailbiting: de to andre gangene vi har blitt gravide har jeg kuttet ut Lutinus når testen har vist positiv. Men nå føler jeg nesten en liten trygghet i å fortsatt bruke den :sorry: men er jo så møkklei det klineriet det innebærer :bored: hvor lenge har dere gått på det/ har dere tenkt å gå på det?

Hei, på fertilitetsenteret sa de at jeg må bruke de frem til ultralyden i uke 9 ihvertfall. Så ville de se det an om det skulle brukes lengre. Den stikkpillen jeg bruker heter noe annet, men er vel sikkert samme greie. Svindyre er de også ;) Hva sier de der du hører til da? :)

Hei, på fertilitetsenteret sa de at jeg må bruke de frem til ultralyden i uke 9 ihvertfall. Så ville de se det an om det skulle brukes lengre. Den stikkpillen jeg bruker heter noe annet, men er vel sikkert samme greie. Svindyre er de også ;) Hva sier de der du hører til da? :)
Svindyrt svineri :D da jeg ringte opp resultatet forrige uke fikk jeg beskjed om at jeg kunne slutte med dem om jeg ønsket det nå, men kunne også fortsette om jeg ønsket det selv:bored:

Jeg brukte til uke 12, enda det var ferskt forsøk. Klinikken sa de ikke turte ta noen sjanser, så de ville ikke jeg skulle kutte de ut. Det skader jo ikke å bruke de, så jeg ville definitivt gjort det, særlig om jeg hadde mistet før (det har aldri jeg gjort)

Og gratulerer og lykke til videre :)

Da fortsetter jeg nok på dem tenker jeg!
Tusen takk :happy:

Jeg er gravid i uke 9 med frys og har fått beskjed om å slutte tvert med alle medisiner (Progynova og Lutinus) i løpet av uke 10. Synes det høres veldig skummelt ut og gruer med allerede veldig. Hvis jeg har mer Lutinus igjen på resepten så kommer jeg til å fortsette litt til tror jeg.

Jeg bruker cyclogest, men samme greia. Fikk beskjed om å slutte i uke 10, men siden jeg har så mye igjen kommer jeg til å fortsette litt til. Litt pga trygghet også. Men har trappet ned til 1 pille daglig istedenfor 2.

Dette syntes jeg er vanskelig også. Testedag i dag og klinikken sier jeg skal slutte. Men føler liksom ikke jeg tør. Jeg har også vært i grenseland med progesteron før. Jeg har gått på Lutinus men jeg har en pakke crinone hjemme. Kanskje jeg bare skal ta en eller to av den per dag? Hva hadde dere gjort ?

Dette syntes jeg er vanskelig også. Testedag i dag og klinikken sier jeg skal slutte. Men føler liksom ikke jeg tør. Jeg har også vært i grenseland med progesteron før. Jeg har gått på Lutinus men jeg har en pakke crinone hjemme. Kanskje jeg bare skal ta en eller to av den per dag? Hva hadde dere gjort ?
Jeg fortsatte. Men jeg spurte riksen om jeg kunne fortsette da, siden jeg var veldig redd for å slutte. Og fikk beskjed om at det kunne jeg bare gjøre:) ser vel egentlig ikke problemet med å fortsette. men vet ikke om jeg hadde gjort det om de hadde bedt meg slutte.

Jeg fortsatte. Men jeg spurte riksen om jeg kunne fortsette da, siden jeg var veldig redd for å slutte. Og fikk beskjed om at det kunne jeg bare gjøre:) ser vel egentlig ikke problemet med å fortsette. men vet ikke om jeg hadde gjort det om de hadde bedt meg slutte.

Det er vanlig på Porsgrunn at man slutter etter man er gravid. Jeg hadde sikkert fått fortsette hvis jeg spurte om å få fortsette. Jeg er også redd for å slutte. Greia er bare at jeg har gått på Lutinus til nå men har crinone som jeg har fått tidligere mens jeg var i utredning hos henvisende gynekolog. Men det er jo progesteron begge deler, bare litt forskjellig.

Jeg brukte lutinus opp til den dagen jeg tok graviditetstest. De sa jeg kunne forsette om jeg hadde noen igjen. Men jeg var ikke nødt til å forsette. Så jeg brukte bare opp pakka. Som det var igjen 2 stk.

Jeg snakket med legen om det på ene kontrollen da jeg var 5 uker. Da hadde jeg en uke igjen med Lutinus liggende. Som hun forklarte så blir det fortalt på kongresser at den støtten ikke gjør noe fra eller til så lenge den lille har festet seg, men mange fller jo trygghet i å gå på det. Så jeg kunne velge selv. Jeg valgte å stole på hennes mening om det, og begynte nedtrapping. Så jeg satte siste Lutinus for en uke siden, og lille spire er der enda <3 (7+5 i dag) bekymret er man jo uansett, og jeg var møkklei det klineriet :yuck: ikke bare dét men hver gang restene kom ut så ble jeg så redd for at det var blødning, så gjorde nervene mine en tjeneste ved å kutte den ut :p

Back
Topp