Lutinus (Progestron)?

spindel

Glad i forumet
Noen som bruker progestron i sv.skapet? Erfaringer? Bivirkninger?

Noen som bruker progestron i sv.skapet? Erfaringer? Bivirkninger?

Brukte crinone, men bare fra noen dager etter el til 6+3...så teller kanskje ikke helt da:p Men jeg hadde ingen bivirkninger på den hvertfall.

Brukte crinone progesteron frem til ca uke 10.. Jeg ble litt trøttere enn vanlig, og fikk ømme pupper (har brukt det i prøveperioden og, så vet det ikke bare var graviditetssymptomer) I tillegg til det fikk jeg litt hodepine innimellom.. Men fungerte greit på jobb og med trening, altså :)

Brukte lutinus fra eggløsning til ca uke 10. Ble ganske oppblåst, men kan ikke si at jeg merket så mange andre bivirkninger. Det er litt ekkelt og grisete, men det er stort sett for en kort periode og for en god sak, så da går det vel bra :)

Jeg var til legen i dag som anbefalte at jeg begynte med det nå, uke 15 og fram til uke 34.. Har ikke hørt om det før, men hvis det ikke er særlige bivirkninger får man vel gjøre som man blir fortalt Skal visst hjelpe på at livmorhalsen min ikke modnes.. Mye man skal igjennom gitt!

Brukte det frem til uke 11. Forferdelig mye gris. Fikk soppinfeksjoner hele tiden. Hadde mye hodepine, men mest i begynnelsen, første to ukene ca. Ble også veldig oppblåst.

Jeg brukte det fra innsett ("eggløsning") til og med uke 11. Hadde vel egentlig ingen bivirkninger bortsett fra blødninger som kunne skyldes såre slimhinner. Også er det jo veldig ulekkert, så man må jo bruke truseinnlegg hele tiden. Man blir vant til det, også er det en lettelse når man kan slutte å bruke det :-)

Visste ikke at det gikk an å bruke det sånn du er forespeilet, men ville absolutt stolt på legen! Masse lykke til :-)

Jeg brukte Lutinus i to uker siste mnd før jeg ble gravid, siden vi var gjennom et prøverør der embryo dessverre ikke festet seg. Jeg har lurt på om det bidro til at jeg lettere ble gravid spontant måneden etter, men legene mener det bare er spekulasjoner siden jeg hadde normale progresteronnivåer før prøverør.

Men til spørsmålet:
Fikk masse utflod, oppblåst mage og elveblest på leggene. Mulig oppblåstheten kom av alle de andre hormonene jeg nettopp hadde vært gjennom også, så usikker på om jeg kan skylde ene og alene på Lutinus. Men noe søl var det... :(

Brukte lutinus etter innsett og en uke etter pos test. Griseri uten like, men må man så må mann. Ble trøtt av lutinusen.

Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe tøybind. Det har hjulpet meg slik at jeg ikke får soppinfeksjon når bruker lutinusklisset. .

Bruker det nå også, da jeg har mye utflod pga graviditeten.

Hm, dere skriver om gris og kliss.. Er det mye utflod dere tenker på da? Eller at det fiklete å få den inn? Får vel hamstre bind da.. Er det myyye som kommer liksom?

Hm, dere skriver om gris og kliss.. Er det mye utflod dere tenker på da? Eller at det fiklete å få den inn? Får vel hamstre bind da.. Er det myyye som kommer liksom?

Jeg brukte bare truseinnlegg. Det var bare mer vått enn vanlig, og med hvitt fra tablettrestene :(

Som jeg skrev tidligere her brukte jeg crinone, men jeg synes ikke d kom plagsomt mye ut igjen...hadde kjøpt inn masse truseinnlegg siden jeg hadde lest så mange erfaringer med at d var så innmari grisete. Jeg brukte bare truseinnlegg helt i begynnelsen, men slutta selvsagt med d når jeg oppdaget at d slettes ikke var ille. Så man kan nok oppleve litt forskjellig:)

Lutinus er veldig klissete. Tablettene smelter på en måte og tablettrester renner ut. Noen ganger kjenner en at det renner. Flytende tablettgørr.

Vanlig truseinnlegg var ikke store nok for meg, de ble fort klissvåte.

Helt greie å få inn.

Lutinus er veldig klissete. Tablettene smelter på en måte og tablettrester renner ut. Noen ganger kjenner en at det renner. Flytende tablettgørr.

Vanlig truseinnlegg var ikke store nok for meg, de ble fort klissvåte.

Helt greie å få inn.

Samme opplevde jeg. På dagtid byttet jeg truse 2-3 ganger pr dag. For meg funket det forresten å sove "bar" på natten med et stort håndkle under. Orket ikke truseinlegg 24/7. Fikk ingen soppinfeksjoner da.

Som jeg skrev tidligere her brukte jeg crinone, men jeg synes ikke d kom plagsomt mye ut igjen...hadde kjøpt inn masse truseinnlegg siden jeg hadde lest så mange erfaringer med at d var så innmari grisete. Jeg brukte bare truseinnlegg helt i begynnelsen, men slutta selvsagt med d når jeg oppdaget at d slettes ikke var ille. Så man kan nok oppleve litt forskjellig:)

Crinone og lutinus kan ikke sammenlignes.
Lutinus er klissete, det er ikke crinone. ( etter det jeg har lest blir det mere gele av crinonen)

Samme opplevde jeg. På dagtid byttet jeg truse 2-3 ganger pr dag. For meg funket det forresten å sove "bar" på natten med et stort håndkle under. Orket ikke truseinlegg 24/7. Fikk ingen soppinfeksjoner da.

Jeg kjøpte tøybind, det tror jeg berget meg fra soppinfeksjon. Fikk sopp de første gangene med lutinus, men ikke etter tøybindkjøp.

Crinone og lutinus kan ikke sammenlignes.
Lutinus er klissete, det er ikke crinone. ( etter det jeg har lest blir det mere gele av crinonen)

Nei, d er d nok ikke, men var mange her inne som klaget på at crinone var plagsomt når d kom ut også (på "vi som prøver"), så tenkte bare å informere om at man nok opplever d litt forskjellig:)

Nei, d er d nok ikke, men var mange her inne som klaget på at crinone var plagsomt når d kom ut også (på "vi som prøver"), så tenkte bare å informere om at man nok opplever d litt forskjellig:)

Ja, har forstått det sånn:) noen liker det bedre, andre liker best det andre.
Skulle helst ha sluppet, men med en baby til premie, er det verd alt :)

Jeg var til legen i dag som anbefalte at jeg begynte med det nå, uke 15 og fram til uke 34.. Har ikke hørt om det før, men hvis det ikke er særlige bivirkninger får man vel gjøre som man blir fortalt Skal visst hjelpe på at livmorhalsen min ikke modnes.. Mye man skal igjennom gitt!

Ser tråden er litt gammel, men men! :)

Hvordan går det med deg og bruken av lutinus? Jeg var på kontroll i dag (23+3) og fikk samme beskjed som deg - å bruke det frem til uke 34 for å forebygge prematur fødsel. Har kort livmorhals etter konisering :(

Back
Topp