Lutinus og applikator

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Vet det er mange treff på google om lutinus, men jeg spør likevel :p
Jeg har brukt applikatoren 3 x daglig siden uttaket og synes den er fin å bruke. Skyller den i veldig varmt vann etter bruk.
Men blir litt skremt når mange skriver at man burde kaste den og bruke en finger, at det ikke er bra hvis den dulter borti livmorstappen. For det første har jeg aldri kjent etter livmorstappen så aner ikke hva det er og for det andre
så har jeg korte fingre, prøvde i sted med en engangshanske, men likte det ikke, tabletten snudde seg og følte ikke den kom langt nok opp.
Hva brukte du og hvis du brukte applikatoren, gikk det bra? Ingen blødninger?

Brukte applikator selv, gikk greit . Men følte ble trang litt på slutten og fikk litt blødning men har brukt den til siste dag :)

Mye frem og tilbake på dette. Apoteket på Rikshospitalet minner alltid om å kaste applikatoren og heller bruke en ren finger med kortklippet negl. Derfor har jeg gjort det. Vet det fort kan bli små blødninger med applikatoren også, som er stressende. Det er ikke sånn at den tabletten må så innmari langt opp, fingeren din er garantert lang nok.

Mye frem og tilbake på dette. Apoteket på Rikshospitalet minner alltid om å kaste applikatoren og heller bruke en ren finger med kortklippet negl. Derfor har jeg gjort det. Vet det fort kan bli små blødninger med applikatoren også, som er stressende. Det er ikke sånn at den tabletten må så innmari langt opp, fingeren din er garantert lang nok.
Ja, det er nettopp derfor jeg blir så i tvil. På St.Olavs viste de meg hvordan jeg skulle bruke applikatoren og nevnte ikke noe annet og ingen sa noe på apoteket der heller. Føler selv det tryggeste er finger etter hva jeg har lest så skal prøve litt mer med den, er sikkert en vanesak :)

D e nok vanesak. Æ bruker begge deler. Ikke bestandig man tar med sæ applikator overalt så e d like greit med finger. Dem forklarte mæ og bruken av applikator så kommenterte æ at æ blir sikkert å bruke finger og sykepleier sa bare at ja mange som bruker d. Så bruk d du synes e best. Trur æ har fått tidligere kommentar at d ikke går an å få den for høyt opp..

Back
Topp