Lutinus mangel

Bev98

Forelsket i forumet
Augustbarna2024
Hei! Det er sikkert ikke bare meg som sliter med å få tak i Lutinus vag tabletter for tiden? Skal gå på det ut uke 30-32 tror jeg nå. Er i uke 25 straks og har bare 5 dager igjen med tabletter. Skal selvsagt ringe rundt atter en gang på apoteker og høre om noen har igjen, eller om sykehuset kan hjelpe. Men har dere som ikke har fått tak i fått noen slags erstatter? Tar 1 tablett før leggetid mot preterm fødsel. Progesteron er helt nytt for meg, så her må jeg høre på dere.
 
Du tuller nå?
Nå ble jeg stressa.. tar det hver kveld mot preterm fødsel og skal ta til uke 34. Har for 1 uke til
 
Du tuller nå?
Nå ble jeg stressa.. tar det hver kveld mot preterm fødsel og skal ta til uke 34. Har for 1 uke til
Nei dessverre, det er leveringsproblemer overalt. Jeg måtte ringe rundt på apoteker og få det tilsendt til lokalt apotek for å ha til 21 dager. Men har du gått på dette lenge kan det være at det ligger inne flere på resepten din! Håper det.
 
Nei dessverre, det er leveringsproblemer overalt. Jeg måtte ringe rundt på apoteker og få det tilsendt til lokalt apotek for å ha til 21 dager. Men har du gått på dette lenge kan det være at det ligger inne flere på resepten din! Håper det.

Nei, apoteket klarte å avslutte resepten min sist gang så må få ny.
Skal heldigvis til gynekolog imorgen, så får diskutere det da
 
Nei, apoteket klarte å avslutte resepten min sist gang så må få ny.
Skal heldigvis til gynekolog imorgen, så får diskutere det da
Ja gjør det, fått inntrykk av at leger ikke får med seg slikt alltid når det er slike problemer
 
Leste på felleskatalogen at man skal få tilbud om et annet produkt. Men vi får se
Ja sett det jeg også, crinone (?) Fikk karret til meg en boks nå, men jeg tipper jeg må over på noe annet om jeg skal gå lenge på dette. Noe jeg tror jeg må
 
Ja sett det jeg også, crinone (?) Fikk karret til meg en boks nå, men jeg tipper jeg må over på noe annet om jeg skal gå lenge på dette. Noe jeg tror jeg må

Ja, jeg må ha minst tre pakker til..
 
I forrige svangerskap hadde jeg lutinus, denne gangen var det cyclogest. Det er jo mange produkter med samme virkestoff.
 
Om det ikke går an å få tak i Lutinus så er Utrogestan et alternativ :) jeg har også inntrykk av at mange foretrekker den. Jeg tar den hver kveld til uke 34 mot for tidlig fødsel.
 
Det har vært mangel på lutinus i hele Europa i over ett år. Den en runden fikk jeg tak i en boks så fikk jeg resten ut av noe annet. Siste gangen fikk fikk jeg kun tatt ut den alternative. Det er ikke noe problem. Husker bare ikke om legen måtte skrive ut ny respept eller om apoteket bare byttet. Tror for det meste det blir erstattet med cyclogest. Var null stress :)
Lykke til!
 
Bra det finnes alternativer! Skal høre med legen neste sjekk om han må endre resepten til erstatteren. Takk for svar:happy:
 
Hei! Det er sikkert ikke bare meg som sliter med å få tak i Lutinus vag tabletter for tiden? Skal gå på det ut uke 30-32 tror jeg nå. Er i uke 25 straks og har bare 5 dager igjen med tabletter. Skal selvsagt ringe rundt atter en gang på apoteker og høre om noen har igjen, eller om sykehuset kan hjelpe. Men har dere som ikke har fått tak i fått noen slags erstatter? Tar 1 tablett før leggetid mot preterm fødsel. Progesteron er helt nytt for meg, så her må jeg høre på dere.
Sleit med det selv når jeg brukte det fikk utenlandsk pakking, for det var det de sa på apoteket da sa jeg bare tilbake ja men det er riktig det fordi det er den jeg har hatt og fått hele veien laughing6
 
Sniker! Jeg var på to apotek i går hvor det var tomt. Fikk beskjed om at de hadde på sykehusapoteket. Dro dit i dag og fikk ut 3 pakker, men de tok 901 (!) kroner per pakke! :oops: har noen av dere fått refusjonsordning?
 
Hvis man søker opp resepten sin på apotek1 sine nettsider f.eks (etter sikker innlogging etc) så vil man kunne se alle apotek og lagerstatus.
Hjalp meg når jeg måtte på ut på tokt etter IVF medisiner på kort varsel :) Håper dere får tak i!
 
Sniker! Jeg var på to apotek i går hvor det var tomt. Fikk beskjed om at de hadde på sykehusapoteket. Dro dit i dag og fikk ut 3 pakker, men de tok 901 (!) kroner per pakke! :oops: har noen av dere fått refusjonsordning?
Oi kan man få refusjon?
 
Ser at man kan få refusjon for utrogestan. Lutinus kommer ikke opp, men dette skal jeg forhøre meg om!
 
Fikk skrevet ut cyclogest, men det var heller ikke å oppdrive…
 
Back
Topp