Lutinus, kløe og svie

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Jeg går på Lutinus nå, tre ganger daglig, med oppstart mandag.
Men etter et par dagers bruk merket jeg kløe og svie akkurat som ved en soppinfeksjon.

Er dette normalt? Og går det an å bruke f.eks. Canesten for å redusere dette?

Kjenner jeg er rimelig oppgitt over alle disse bivirkningene ved alt vi må ta av medisiner, men, hva gjør vi ikke for å få livets største gave :Heartred

Jeg fikk soppinfeksjon en gang da jeg brukte Crinone, det er også progesterontilskudd. Fikk beskjed av legen å bruke Canesten. Men jeg ville spurt for å være sikker.. Jeg bruker truseinnlegg av tøy når jeg bruker den medisinen, det hjelper veldig!

Jeg fikk soppinfeksjon en gang da jeg brukte Crinone, det er også progesterontilskudd. Fikk beskjed av legen å bruke Canesten. Men jeg ville spurt for å være sikker.. Jeg bruker truseinnlegg av tøy når jeg bruker den medisinen, det hjelper veldig!
Jeg fikk ikke ringt tidligere denne uken, men skal gjøre det på mandag da, tusen takk! :)

Når du sier truseinnlegg av tøy, jeg har aldri hørt om dette. Hvor får man kjøpt slikt?

Ååh, tusen takk, skal virkelig prøve dette! :)

Jeg liker dem i bambus aller best, de er myke og gode, og kjennes alltid tørre ut:-) bambus er også antibakterielt. Men bomull er også fint.

Jeg liker dem i bambus aller best, de er myke og gode, og kjennes alltid tørre ut:) bambus er også antibakterielt. Men bomull er også fint.
Takk for tipset! Da har jeg bestilt noen i bambus!

Jeg er nok ferdig med Lutinus før de kommer, siden Haugesund bare mener at man skal bruke Lutinus i 14 dager, men jeg ringer dem og spør om å få resept på 30 dager dersom jeg er gravid, siden det er det som står anbefalt i pakningsvedlegget, så da kommer nok disse truseinnleggene godt med ;) Og hvis ikke, så har jeg dem til neste forsøk.

Jeg må ærlig si at først tenkte jeg kanskje det var litt uhygiensk, men hallo, det er jo akkurat likt som når vi bruker truse og vasker dem hver dag, det er jo like intimt, hihi, måtte le litt av meg selv

Måtte du ta lutinus 3 ganger daglig? Da har jeg missforstått!:nailbiting: Trudde du skulle begynne med dei den dagen du skal ha egguthenting 1 gang til dagen, kan dette kanskje variere ? Nå ble jeg veldig usikker!

Måtte du ta lutinus 3 ganger daglig? Da har jeg missforstått!:nailbiting: Trudde du skulle begynne med dei den dagen du skal ha egguthenting 1 gang til dagen, kan dette kanskje variere ? Nå ble jeg veldig usikker!
Dette kan nok gjerne variere, jeg vet ikke? :confused005

På min pakke, så står det at legen har foreskrevet det 3 ganger til dagen, i tillegg til at sykepleieren gikk nøye gjennom hvordan og når jeg skulle ta de ulike medisinene. Lutinus skal jeg ihvertfall ta morgen, ettermiddag og kveld.

Hva står det på din pakke?

Tror det er helt standard å ta 1 vaginaltbl x 3 om dagen...

Dette kan nok gjerne variere, jeg vet ikke? :confused005

På min pakke, så står det at legen har foreskrevet det 3 ganger til dagen, i tillegg til at sykepleieren gikk nøye gjennom hvordan og når jeg skulle ta de ulike medisinene. Lutinus skal jeg ihvertfall ta morgen, ettermiddag og kveld.

Hva står det på din pakke?
Det står inføre i skjeden morgen,ettermiddag og kveld fra egguthentingsdagen på min og bare jeg som har skumlest .. Ups fort gjort å gjøre feil, men skal ikke hente ut egg før om 2 uker da! Må du ta dei til fast klokkeslett som nesesprayen?

Dette varierer. Jeg har tatt Lutinus både 2 og 3 ganger dagen, og Crinone 1 og 2 ganger daglig.

Det står inføre i skjeden morgen,ettermiddag og kveld fra egguthentingsdagen på min og bare jeg som har skumlest .. Ups fort gjort å gjøre feil, men skal ikke hente ut egg før om 2 uker da! Må du ta dei til fast klokkeslett som nesesprayen?
Du får nok info om det på UL eller egguthenting, men jeg spurte om jeg måtte være like nøyaktig som når jeg brukte Synarela, og de sa nei. Bare jeg tok tre sånn greit fordelt ila dagen.

Til spørsmålet ditt om canesten:
Ja du kan bruke kremen, men ikke vaginaltablettene (den forstyrrer progesterontilskuddet).
Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg slet med det samme.

Lykke til!

Til spørsmålet ditt om canesten:
Ja du kan bruke kremen, men ikke vaginaltablettene (den forstyrrer progesterontilskuddet).
Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg slet med det samme.

Lykke til!
Tusen takk, og ja, det var det jeg også fikk beskjed om, har brukt det i to dager nå, og alt ble MYE bedre. :)

Jeg fikk også beskjed å bruke kremen da jeg fikk problem med lutinus. Min var veldig ille, satt i dusjen nesten hele natta. Men det gikk over etter at jeg brukt kremen.

Back
Topp