Lutinus - hvor lenge?

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Hvor lenge har dere gått på Lutinus etter positiv test?

Har egentlig siste dagen idag, dag 14, men er så fryktelig redd for at det skal skje noe galt.

Jeg spurte klinikken om dette tidligere, og de sa at jeg kunne hente ut flere på resepten, og evt. ta en tablett daglig til det ikke var mer igjen. Har to pakker å hente ut, så det er evt. 6 uker til. Kanskje jeg burde spurt om flere resepter så jeg kan fortsette med 3 ganger daglig til uke 12, da har jeg lest at fosteret selv produserer progesteron.

Har noen tanker om dette? Jeg er så livredd for at noe galt nå skal skje!

Last edited:
Jeg skulle bruke til dag 14, men hadde noen igjen så brukte en hver dag. Snakka med sykehuset og de sa ikke nødvendig å bruke etter men kan bruke opp det jeg hadde. Og tror det er forskjell fra sykehuset og forskjell fra oss jenter og hvorfor og skal ha lengere, noen kortere

Jeg ringte klinikken nå, bare for å ytre min bekymring, og de sa at om det skulle gå galt, så ville ikke lutinus stans være grunnen til dette. Hun gjentok bare at jeg kunne hente ut en pakke og ta en tablett hver kveld frem 7 ukers kontroll.

Jeg er så usikker! Så redd for at noe galt skal skje!

Skjønner virkelig at du ikke har lyst til å slutte på lutinus! Det er skummelt, er jo tross alt det lille fysiske vi gjør for å klamre oss til at lille spire skal holde seg fast. Til tross for jævelskapen med alt det griset :p Se hvordan du føler det frem til uke 7 og ta det derifra :)

Skjønner virkelig at du ikke har lyst til å slutte på lutinus! Det er skummelt, er jo tross alt det lille fysiske vi gjør for å klamre oss til at lille spire skal holde seg fast. Til tross for jævelskapen med alt det griset :p Se hvordan du føler det frem til uke 7 og ta det derifra :)
Takk! Og ja, det er nok det mest fornuftige! Kan også høre med legen da, da vi skal inn til tidlig UL kontroll hos Hausken.
Er noe skikkelig gris og, så jeg gleder meg til å slutte! :P Men ja, er så innmari redd for at det skal ødelegge noe!

Jeg gikk på Lutinus til jeg var på første ultralyd. Mener å huske det va i uke ni. Det var vel bare fordi jeg hadde igjen tabletter. Tror ikke det var meningen at jeg skulle gå på det så lenge. Legen sa da at jeg kunne ta de to jeg hadde igjen og så slutte.

Jeg brukte lutinus nesten hele forrige svangerskap. Men jeg har svak livmorhals og hadde sutur. De tok ingen sjanse. Fikk vite at å ta lutinus på ingen måte var negativt, så de ba meg ta for sikkerhetsskyld. Jeg husker jeg hadde en liten pause før operasjonen i uke 14, og alt gikk bra fordi om :) Jeg hadde brukt ut resepten, siden det ikke skader på noe måte. :) Better safe than sorry :)

Har vel trappet ned etter 8 uker og sluttet omkring 10 uker. Føltes for skummelt å slutte tvert ved 7-8 uker som jeg egentlig fikk beskjed om.

Jeg har fått beskjed om å ta det i 14 dager fra UTTAK, dvs stopp 2 dager før testdag da den er 14 dager etter INNSETT. Lurer litt på om legene roter litt her eller...?

Jeg har fått beskjed om å ta det i 14 dager fra UTTAK, dvs stopp 2 dager før testdag da den er 14 dager etter INNSETT. Lurer litt på om legene roter litt her eller...?

Høres litt rart ut, ja. Jeg fikk beskjed om å gå på de til testdag. Er testen positiv skal jeg fortsette i seks uker til, ellers er det selvfølgelig bare å slutte hvis testen er negativ.

Jeg kommer til å ta lutinus frem til testdag i første omgang og fortsette utover ved graviditet til jeg er tom for resept (har vel totalt 7 bokser à 21 piller jeg kan hente). Ved forrige AIH (konvertert fra IVF) brukte jeg ikke lutinus, men startet blø allerede 2 dpo. Så jeg har stor tro på at lutinus er nødvendig og tenker bruke 3x daglig i hvert fall til etter UL uke 7, så trappe ned gradvis til det er tomt ;)

Jeg kommer til å bruke Lutinus til uke 12:)

Morkaken tar jo over først rundt uke 12 så ikke dumt det :) Har du fått resept på det allerede eller får du mer om du får positiv test?

Har fått resept alt:) Har mistet så mye så tar ingen sjanser:)

Liker ikke at du har mistet, men godt at det taes på alvor :) Kroppen min har heller ikke holdt på noe (SA og kjemisk) så skal være streng på det punktet her også..

Brukte til uke 34. Mn jeg har kort livmorhals

Andre som har blødd av lutinusen? Tablettrestene har vært rosa siden lørdag (6dpo) og er det fortsatt.. tror jeg har fått sopp i tillegg... har mista håpet helt...

Ingen?

Back
Topp