Lutealfasesvikt?

Erleperle99

Forelsket i forumet
Er det noen her som har erfaring rundt det å ha for kort lutealfase? Jeg har slitt med å finne EL etter spiraluttak i august, og jeg tror kanskje ikke jeg har fått den tilbake før nå nylig. Jeg fant EL med sikkerhet for første gang i april, men så fikk jeg mensen 8 dager senere. Så fant jeg EL for 7 dager siden, og i dag ser tempen sånn her ut, så jeg mister håpet. :( Kan legen hjelpe selv om vi ikke har prøvd i et fullt år, eller anbefaler dere privat gynekolog?

Vedlegg

• 2842D479-0865-4CC9-8698-4E3F473924CC.png
    2842D479-0865-4CC9-8698-4E3F473924CC.png
    381,7 KB · Visninger: 77
Hadde det sånn jeg også, den varte bare Max 10 dager! Jeg gikk privat på hausken og fikk progesteron støtte med en gang :) Har ikke blitt gravid enda (brukt progesteron to pp nå), men den forlenger lutealfasen:)

Hadde det sånn jeg også, den varte bare Max 10 dager! Jeg gikk privat på hausken og fikk progesteron støtte med en gang :) Har ikke blitt gravid enda (brukt progesteron to pp nå), men den forlenger lutealfasen:)
Takk for svar :Heartred Da venter jeg på TR, så kontakter jeg gyn.
Hvor lang lutealfase har du nå?

Legen KAN vel henvise videre osv (kommer litt an på legen og), men det kan potensielt ta laaang tid før du blir prioritert.
Anbefaler privat på det sterkeste. Jeg har ikke hatt defekt lutealfase, men forkortet hadde jeg (10 dager); fikk progesteron av privat gyn med en gang. De offentlige gadd verken tro på meg eller ta riktige prøver til rett tid i syklusen. Men; den gang da, ble jeg gravid før jeg rakk å prøve progesteron, faktisk.

Legen KAN vel henvise videre osv (kommer litt an på legen og), men det kan potensielt ta laaang tid før du blir prioritert.
Anbefaler privat på det sterkeste. Jeg har ikke hatt defekt lutealfase, men forkortet hadde jeg (10 dager); fikk progesteron av privat gyn med en gang. De offentlige gadd verken tro på meg eller ta riktige prøver til rett tid i syklusen. Men; den gang da, ble jeg gravid før jeg rakk å prøve progesteron, faktisk.
Må man ta noen prøver eller vise til noe? Eller burde det holde at jeg forteller ?

Må man ta noen prøver eller vise til noe? Eller burde det holde at jeg forteller ?
Det er opp til gynekologen, men det hjelper jo for noen om du viser temp charts! Jeg hadde strengt tatt bare det. Eller jeg hadde med blodprøvesvar, men det stod ikke noe om progesteronet der.

Det er opp til gynekologen, men det hjelper jo for noen om du viser temp charts! Jeg hadde strengt tatt bare det. Eller jeg hadde med blodprøvesvar, men det stod ikke noe om progesteronet der.
Takk for svar :) Da kontakter jeg gyn med mindre tempen skulle ta seg opp og TR venter noen dager til:angelic:

Takk for svar :) Da kontakter jeg gyn med mindre tempen skulle ta seg opp og TR venter noen dager til:angelic:
Uansett om du må ta prøver eller så, så er jo kontakt med gyn første steg! :)

Uansett om du må ta prøver eller så, så er jo kontakt med gyn første steg! :)
Jeg var hos gyn i mars og tok prøver hvor alle verdier var normale, men det var før jeg merket for kort lutealfase, så det har jeg ikke tatt opp.
Men i dag har tempen faktisk gått fes 36.5 i går til 36.6. Så jeg krysser fingrene for at det bare et meg som tok sorgene på forskudd :smiley-angelic006

Back
Topp