Lutealfase

LilleVimsen

Gift med forumet
Septemberskattene 2023
Sommerspirene 2025
Dere som har flere barn og testet etter el før svangerskapene - har lutealfasen vært like lang som tidligere? :shy:

Jeg har opplevd mye rart. Har født 2 barn. Ikke lett å huske alt i detaljer
Fra El til mensen så skal det være 14 dager minst. Men jeg har opplevd flere ganger at mensen kom tidligere. Mye tidligere.
Alt fra 6 dpo.........
Da har jo alt gått galt etter eggløsning.
Jeg bruker monitor nå. Så jeg slipper å lete. Og planlegge i øst og vest. Syklus svinger fremdeles. Men det går fint. Jeg følger med

Jeg har opplevd mye rart. Har født 2 barn. Ikke lett å huske alt i detaljer
Fra El til mensen så skal det være 14 dager minst. Men jeg har opplevd flere ganger at mensen kom tidligere. Mye tidligere.
Alt fra 6 dpo.........
Da har jo alt gått galt etter eggløsning.
Jeg bruker monitor nå. Så jeg slipper å lete. Og planlegge i øst og vest. Syklus svinger fremdeles. Men det går fint. Jeg følger med
Oj! Hadde du da likevel stabile sykluser? Jeg hadde 10 dager lutealfase før svangerskapet, og sykluslengde på 26-29 dager. Jeg fikk tilbake tr 7 uker etter fødsel (selv om jeg fullammet, og ammer fremdeles, og det er 9 mnd siden fødsel), og syklusene er stabile på ca 26-29 dager nå også. Jeg har ikke testet etter el ennå etter svangerskapet, men tenker å starte nå, da vi kanskje vil starte prøvingen igjen senere i sommer. Jeg gikk på progesteronstøtte pga kort lutealfase, så lurer på om jeg må be gyn om å få det nå også :rolleyes:

Jeg måtte bruke bruke både letrozol og progesteron for å klare et svangerskap. Om egget dør på dag 21. Og du får mensen. Da har El feilet.

Jeg hadde omtrent like lang syklus og lutealfase som du beskriver før mitt første svangerskap, LilleVimsen. Når vi skulle prøve på barn 2, og jeg testet for eggløsning på nytt, oppdaget jeg at jeg i alle fall ikke hadde lengre lutealfase enn tidligere, heller tvert i mot. Men det kan muligens ha noe med alderen min å gjøre(?), er 37. Har måttet bruke progesteronstøtte ifbm begge svangerskap. Er nå i uke 17 med nummer 2. :happy:
Masse lykke til!

Back
Topp