Jeg er i gang med prøving igjen etter nr 1, og det ser ut til- dersom min CB fertilitetsmonitor funker- at jeg har veldig kort lutealfase, ca 8 dager. Syklus på 26/27 dager, og EL nå dag 19, så blir spennende å se når TR kommer. Er nettopp "friskmeldt" for prøving etter seks måneder med utredning på grunn av celleforandringer som heldigvis bare forsvant, så nå kan vi prøve igjen. Venter dog til neste måned, for jeg håper å unngå å få barn i desember. Fikk forrige 2. januar i fjor, og fødselen startet nyttårsaften, så det gikk med et nødskrik, haha. Tracket i oktober/november før vi fikk prøveforbud, og da var det samme problem med kort lutealfase. Gikk tilbake i kalenderen til da vi "jobbet med" førstemann nå, og ser ut til at jeg da ble gravid på dag 18 eller 20 faktisk (mtp termin etc) så det kan hende det var sånn da og, faktisk! Skal sies at akkurat den måneden brukte jeg ikke monitoren, kun appen, og ser ut til at vi da slengte på noen ekstra runder prøving. Prøvde visst dag 14-15-16 (sikkert da el var i følge appen) men med litt ekstra 18 og 20 ifm min "bursdagshelg) og da må den ha sittet. Så kanskje jeg bare "er" sånn.
Jeg tenker vi prøver neste måned og ser, og at jeg evt kontakter lege om det fortsatt er kort lutealfase da. Blir 38 neste måned.
Det er hvertfall lite tvil om at jeg faktisk har EL nå, for fint EL-slim hvertfall!