lutealfase

Vertikalt ubalansert

Flørter med forumet
slik jeg har forstått det så er lutealfasen forholdsvis lik hele tiden.. jeg har ligget på en rundt 10 dager i mellom el og tr.. men nå har det gått 11 dager og fremdeles ingen tr.. (har tatt test, negativ..) hvor mye har den pleid å variere hos dere?
jeg er jo ny på dette her, så er ikke alt jeg helt har skjønnt enda...[:)] 
 
Det stemmer at denne er stabil ja, og varierer normalt sett ikke med mer enn +/-1 dag. Dersom syklusen ikke er stabil er det tiden fra mens til EL som varierer, ikke tiden fra el til mens. Så dette har du fortått rett ja.
 
Du vet vel gjerne at denne i gjennomsnitt er 14 dager, og det vansligste er mellom 12 og 16, men det er innenfor normalen med 10-18, så selv om din er kort, så er den ikke for kort. (under ti dager anses som for kort, forid egget da ikke vil rekke å  feste seg før et "skylles ut" med mensen)
 
Det som er... egget fester seg etter ca en uke etter el, men en graviditetstest vil ikke kunne registrere hcg i urinen før flere dger etter festing. I ditt tilfelle blir det ikke så lett å tenke når du kan forvente utslag på test i forhold til IKM, du må se det i forhold til el, og i så fall er det ikke unormalt om du ikke får utslag enda.
 
Rett og slett, så lenge mensen uteblir (og du vet at du hadde el da du pleier, at den ikke var forsinket) har du all grunn til å være optimistisk, men test igjen om et par dager (12-14 dager etter el, da pleier de fleste (dog slett ikke alle) å få utslag dersom de er gravide)
 
Lykke til.
 
tusen takk for svar alle sammen. kjempekjekt å kunne stikke innom her å få hjelp![:D]
jeg er rimelig sikker på att jeg hadde el 11 dager siden, jeg hadde ihvertfall positiv test.. så da er det vel bare å vente å se om det kommer tr ell en posetiv test..
 
Back
Topp