Lus og skurv

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Nå spør jeg sikkert skikkelig dumt, men får så være:

Det er lett å se forskjell på lus/egg og skurv, sant?

Går lus på avd. til lille, og jeg har nå kjørt på med skikkelig hårvask og lusekam. Jeg får løs masse skurv, men ut i fra hva jeg ser på nett synes jeg mye kan se likt ut? Ingenting som lå og sprella, men det ville jo heller ikke eggene gjort?

Ja,det er lett å se forskjell. Luseegg er bittesmå,blanke/hvitblanke og helt klart runde egg. Skurv er jo som en slags flass i hodebunnen på en måte. Skurven løsner i flak, og er flat på en måte. Lus og luseegg ser du er nettopp det.

Er du i tvil om det er luseegg;
Knus det med tommelfingerneglene (legg det oppå), kommer det en lite «smell» -er det egg!

Sjekket storebror nå og det er definitivt lus! Hele familien skal nå gjennom kur! Jeg brekker meg av tanken på de og grøss nedover ryggen nå... Haff!

Sjekket storebror nå og det er definitivt lus! Hele familien skal nå gjennom kur! Jeg brekker meg av tanken på de og grøss nedover ryggen nå... Haff!
Hehe,ja det er ekkelt. Og litt omstendelig å bli kvitt. De er ekle kryp. Et tips,hvis du er i tvil så sjekk feks bak ører og i nakke,de trives veldig godt der ,og du kan se egg og lus langs hårstråene faktisk.. grøss.

Hehe,ja det er ekkelt. Og litt omstendelig å bli kvitt. De er ekle kryp. Et tips,hvis du er i tvil så sjekk feks bak ører og i nakke,de trives veldig godt der ,og du kan se egg og lus langs hårstråene faktisk.. grøss.
Jeg må gjøre det på meg, for jeg har så latterlig tykt hår... Kan ikke se noe, så tror jeg har sluppet unna! Mannen skinner seg i morgen!

Ja, så det på storebror... Fysj assa! Skulle ønske de synes det var ekkelt så jeg kunne klippa de kort også, men de synes jo det er såååå kult med insekter i håret...

Back
Topp