Lus i bhg

Ju9ta

Forumet er livet
Jepp, i bhg t snuppa så herjer lusa, så vi må alle ta en lusekur i helga nå så vi får en stopp på d.
Ser ingenting i hodet til snuppa, men vi skal t d likevel.

Men, er d noen som vet pris på det?
Hva er d jeg bør kjøpe?
Litt lite penger for tiden..[&o]
Forsøkte å google, men fant ingen pris..

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

trodde ikke man skulle ta lus om man ikke hadde det jeg! det var de i hvertfall strenge på før.

SKal vi ikke d da? [8|]
Tenkte kanskje d var like så greit at vi og tok d, sånn just in  case lixom..

Man skal ikke ta lusekur om ungen eller ingen i familien har det. Kan skje at lusa ikke reagerer når det en gang er lus der som skal fjernes. Jobber i barnehage, og det har jeg hørt iallefall.

edit: og som det står på siden til vitus apotek, så skal man ikke ta lusekur som forebyggende, for det fører til resistente lus som er vanskeligere å fjerne.
Så spar påengene dine du til lusa er kommet på besøk [;)]

ORIGINAL: CandyMam

Man skal ikke ta lusekur om ungen eller ingen i familien har det. Kan skje at lusa ikke reagerer når det en gang er lus der som skal fjernes. Jobber i barnehage, og det har jeg hørt iallefall.

Oki..
Kanskje vi bør avvente å se d an noen dager til da?
Bhg har oppfordret til kampanje i helga mot denne lusa, slik at vi får tatt den skikkelig med en gang..

Når det er luselkampanje, så menes det ikke med at alle skal ta kur da....har dere ikke fått et skriv om det og en gul kam da?
Med lusekampanje skal alle sjekke håret, gre det gjennom med en slik finkammet kam over f.eks et hvitt papir, da ser man det som faller av.  Man kan å gå gjennom håret med fingrene, ta mer tid, men man skal vist klare å se lusa med det blotte øye [:D]

ORIGINAL: Ju9ta

ORIGINAL: CandyMam

Oki..
Kanskje vi bør avvente å se d an noen dager til da?
Bhg har oppfordret til kampanje i helga mot denne lusa, slik at vi får tatt den skikkelig med en gang..

hadde ikke tatt kur om det ikke var lus, men dere bør gre igjennom våt hår jevnlig med luskam for å sjekke.

dere må ikke ta noen kur viss dere ikke har lus!!!!!!!!! vent til lusa er der!! det gjør liten nytte for seg!!!!!
lusa blir mer motstandsdyktid for kuren viss dere tar kur nå uten å ha lus!!!

Oki, er helt grønn på d her jeg..
Gikk over håret til snuppa nå, med en kam, men jeg såg ingenting, og ikke har jeg sett at hun har klødd seg mye i hodet heller..

Verre med meg, siden jeg vet d går i lus i bgh, så klør jeg meg i hodet hele tiden, og føler dyra kryper..
Ligger vel mest psykisk t meg tenker jeg..[8D]

ORIGINAL: Karla

Oki, er helt grønn på d her jeg..
Gikk over håret til snuppa nå, med en kam, men jeg såg ingenting, og ikke har jeg sett at hun har klødd seg mye i hodet heller..

Verre med meg, siden jeg vet d går i lus i bgh, så klør jeg meg i hodet hele tiden, og føler dyra kryper..
Ligger vel mest psykisk t meg tenker jeg..[8D]

jepp det er psykisk, men tro meg den dagen du får lus så VET du det! det klær rett og slett noe grønnjevlig!

Hehe, kan tenke meg d ja..[8D][;)]

Men takk for svar alle sammen, da avventer jeg situasjonen og ser om lusa kommer å "tar oss"..

Krysser fingre for at den ikke gjør d.
Snuppa bynte i bhg igjen på mandag etter 3 uker ferie, kun vært i bhg 4 dager denne uka, så jeg innbiller meg at hu ikke har vært der lenge nok til å få d +  at hu ikke har hatt fulle dager i bhg denne uka.

For å huske å sjekke håret jevnlig har vi gjort det til rutine at hver søndag så vasker jeg håret til eldstemann med en shampoo som heter "Moraz" som vistnok skal virke forebyggende også grer vi igjennom håret. Greit å ha rutine på det synes jeg ellers så blir det så lett glemt her i huset [:D]

ORIGINAL: siggen

For å huske å sjekke håret jevnlig har vi gjort det til rutine at hver søndag så vasker jeg håret til eldstemann med en shampoo som heter "Moraz" som vistnok skal virke forebyggende også grer vi igjennom håret. Greit å ha rutine på det synes jeg ellers så blir det så lett glemt her i huset [:D]

Ikke så dumt d. Men man blir resistent av den da?
Greit å ha en rutine på d.
Hvor får jeg evnt kjøpt den shampooen hen?

nei, blir ikke resistent er en urte/plante shampoo. Vet ikke om det funker, men fikk den anbefalt i bhg. Vi har hvertfall ikke hatt lus[:D]. Jeg er også litt overhysterisk når det gjelder lus så er villig til å prøve det meste [:D] jeg kjøpte den i en lokal butikk som selger ullklær men vet ikke om andre her på BV har hørt om/bruker den ??

nei, blir ikke resistent er en urte/plante shampoo. Vet ikke om det funker, men fikk den anbefalt i bhg. Vi har hvertfall ikke hatt lus[:D]. Jeg er også litt overhysterisk når det gjelder lus så er villig til å prøve det meste [:D] jeg kjøpte den i en lokal butikk som selger ullklær men vet ikke om andre her på BV har hørt om/bruker den ??

Hvor botr du da?
Har denne butikken en nettside kanskje?

Hvor botr du da?
Har denne butikken en nettside kanskje?

Den het Bånsull (ble lagt ned i våres[&o]), men vet ikke om det er en kjedebutikk ?

Disse selger den sjampoen.
http://www.freewebs.com/nemi73/produkter.htm

Herbal KinCare Shampo 250 ml:

urte barneshampoo for sart hodebunn, kan ha anti-lus effekt, også på planter.

Inneholder polygonum, gulrot, persille, potet og hvitløk 138,-

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

trodde ikke man skulle ta lus om man ikke hadde det jeg! det var de i hvertfall strenge på før.

Nei vi skal ikke det for om du evt får luse senere så kan lusene bli resistente mot lusekurene..

Back
Topp