lurt med søskenvogn???

ades

Blir kjent med forumet
datteren min vil være 2,5 år når minsten ankommer i mai og jeg klarer ikke å bestemme meg om vi trenger en søskenvogn. Greie er at vi har hverken bil eller førerkort, bussforbindelsen er ikke noe særlig og butikkene er ikke så nærme. Snuppa blir lett sliten når vi går ut uten vogn, så det er kanskje litt lurt å skaffe oss en søskenvogn?? Selv om jeg vet hva jeg må velge er det alltid greit å høre andres meninger :)

Her har vi både bil og lappen, butikken og barnehagen rett i nærheten ol. Men jeg skal likevel ha søskenvogn! Det er mange som har sagt det kun er tull og unødvendig når største er 2.5 år når minsten kommer, men jeg syns det er veldig praktisk mtp å få med meg begge rundt OG at største skal ha mulighet til å kunne sitte om ønskelig. :-)

Mellom mine to eldste er det 2år og 1 mnd. Jeg hadde søskenvogn og brukte den mye. Skal nevnes at eldstemann også var hjemme det første året til yngstemann og således var det helt nødvendig for meg. Men vi brukte den også mye utenom, vi er generelt endel ute på tur, har hund og går gjerne til butikken hvis det er pent vær og jeg ikke skal ha alt for mye.
Er 100% sikker på at denne frøkna ikke hadde vært fornøyd med et ståbrett når hun ble sliten asså! ;-)

Hvis eldstejenta skal være hjemme med deg og babyen, vil jeg tro det er lurt med søskenvogn. Hos oss kommer storebror til å være nesten 2,5 år også, men han skal i barnehagen, så vi har ikke tenkt å kjøpe søskenvogn. Vi kjøper heller en ny mindre vogn ala brio sitty til han til når vi skal på tur i helgene. Det er planen iallfall, så får vi ser hvordan det går. Vet også at det finnes små sidevogner man enkelt kan koble til og fra hovedvogna ved behov, det er jo også et alternativ, uten at jeg vet om det fungerer bra..

Vi har 21mnd mellom våre to og vi hadde søskenvogn (phil&teds) i to år. Jeg er veldig glad i å gå mye på tur og vogna var i bruk flere timer hver eneste dag. Barna har begge blitt veldig glad i å gå på tur og jeg hadde faste strekninger på veien til og fra barnehagen for eksempel som eldstejenta og etterhvert også yngstejenta alltid skulle gå slik at de også fikk gått litt. Vogna har også vært mye i bruk i helger og veldig greit å ha et sted å "plassere" barna når man skal være rask igjennom en butikk med dem.

Jeg kunne ikke vært uten søskenvogn (selvom vi har både bil og gode bussforbindelser), men jeg vet at jeg er mer glad i å gå på tur med barna enn folk flest. Så du må jo se på eget behov. Høres ut for meg som at i deres situasjon uten bil og lite buss så er det absolutt hensiktsmessig. 

Mi er 18mnd når lille kommer. jeg har kjøpt en enkel vogn fra Graco der de sitter etterhverandre. kan ha lille bakerst i en bag og største fremme. kan også klipse på bilstol både fremme og bak. under en det god plass til oppbevaring. jeg har heller ikke bil eller lappen. men denne ser jeg på som en vår/sommer/høst vogn. hjula er ikke serlig egnet til å trille på sne..ikke var den så dyr heller. 2999kr. å ser for meg å bruke den to sesonger! Så kan jeg enda selge den brukt for 1500kr..Anbefaler den, lett å trille synes jeg

Back
Topp