Luringen

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
"Tredjemann er en luring!" har jeg blitt fortalt hele veien.
Og joda, i natt har han vist nettopp det. Mine første to svangerskap hadde jeg ikke vonde kynnere, ingen "sluring" før fødselen var i gang. Det var ingenting, og så var det fødsel liksom, enkelt og greit.

Denne gangen har jeg hadde vonde kynnere og nedpress, og i natt har jeg altså overnattet på sykehus, men reiser hjem uten å ha født :rolleyes: Hadde ganske regelmessige, vonde rier/kynnere i ryggen (som er der jeg får riene), avflatet livmorhals, litt åpning og et godt festet hode på baby. Klokken 03 i natt bare ga alt seg. :banghead: Er 39+1, og har en time til sykehus, men brukte 20 min i aktiv fødsel sist, sååå har fått beksjed om å ha lav terskel for å komme inn.

Jordmoren min som er tysk, sier en gammel jordmor i Tyskland lærte henne følgende:

"Gud bevare oss for sult, pest og tredjegangsfødende!" :hilarious:

Flere som er/har vært tredjegangs, med lignende erfaringer?

"Tredjemann er en luring!" har jeg blitt fortalt hele veien.
Og joda, i natt har han vist nettopp det. Mine første to svangerskap hadde jeg ikke vonde kynnere, ingen "sluring" før fødselen var i gang. Det var ingenting, og så var det fødsel liksom, enkelt og greit.

Denne gangen har jeg hadde vonde kynnere og nedpress, og i natt har jeg altså overnattet på sykehus, men reiser hjem uten å ha født :rolleyes: Hadde ganske regelmessige, vonde rier/kynnere i ryggen (som er der jeg får riene), avflatet livmorhals, litt åpning og et godt festet hode på baby. Klokken 03 i natt bare ga alt seg. :banghead: Er 39+1, og har en time til sykehus, men brukte 20 min i aktiv fødsel sist, sååå har fått beksjed om å ha lav terskel for å komme inn.

Jordmoren min som er tysk, sier en gammel jordmor i Tyskland lærte henne følgende:

"Gud bevare oss for sult, pest og tredjegangsfødende!" :hilarious:

Flere som er/har vært tredjegangs, med lignende erfaringer?
Jeg har ikke vært på sykehuset, men har blitt lurt til å tro ting har vært igang flere ganger denne uken med fjerdemann. Var ikke plaget av kynnere med de 3 første.

Det som gjorde tredjemann til en luring hos meg var at det aldri ble regelmessige rier. Bare kaos til han var ute.

Jeg har ikke vært på sykehuset, men har blitt lurt til å tro ting har vært igang flere ganger denne uken med fjerdemann. Var ikke plaget av kynnere med de 3 første.

Det som gjorde tredjemann til en luring hos meg var at det aldri ble regelmessige rier. Bare kaos til han var ute.

Ååååh det hørtes slitsomt ut! :sorry: Jeg kjenner jeg blir sliten av å være så usikker hele tiden. På om det er i gang, eller et det bare vanlig vondt? Bekkenet, kynnere? Blæh...

Ååååh det hørtes slitsomt ut! :sorry: Jeg kjenner jeg blir sliten av å være så usikker hele tiden. På om det er i gang, eller et det bare vanlig vondt? Bekkenet, kynnere? Blæh...
Vi fikk barnevakten på plass omtrent samtidig med at ting ga seg på torsdag:facepalm:

Uff, ja det å måtte reise hjem igjen fra sykehuset forestiller jeg meg er helt pyton :bored:
Positivt og spennende at du er såpass moden da, og litt åpning til og med:D
Jeg hadde ikke noen luring som tredjemann (veldig rask fødsel som startet med rier.)
Har alltid født raskt så jeg har ikke egentlig trengt å registrere regelmessighet på riene....jeg har bare reist til sykehuset i full fart når jeg har kjent noe :hilarious: Men nå er det annerledes merker jeg...! Kynnere og rar øm følelse nederst i magen for første gang..! Kjennes litt ut som «hold» innimellom.. Blir både litt stressa, lei, rastløs, spent osv.. Men trøster meg med at babyene våre kommer jo nå snart uansett :)

Back
Topp