lurer

Vanillatwin

Elsker forumet
jeg lurer på noe.[:D] legen sa det var en "pakkepris" for 3 forsøk til ca 16,000. + medisiner. men det jeg da lurer på. betaler vi di 16.000 ved første forsøk eller fordeler di det utover?

Det jeg fikk beskjed om på privat klinikkene var at man måtte betale for pakka før man startet opp..... For man kan jo bli gravid på første forsøk, men de skal uansett ha hele beløpet... selvom pakken inneholder 3 forsøk.

Men får jeg spørre hvor du fikk dette tilbudet??? Hørtes billig ut i forhold til de jeg har hørt med....

er offentlig ikke privat. fikk det av gynokologen min..[:D] ok. men da har man mulight for å ta søsken forsøk i samme "pakke"??

ingn andre som vet noe?[:D]

Signerer Ivara

skal ha det i porsgrunn. det er offentlig??

trur jeg må ta en prat med gynokologen for veldig forvirret her[8|] fant ut at porsgrunn var offentlig...

ORIGINAL: Frk. Håper

er offentlig ikke privat. fikk det av gynokologen min..[:D] ok. men da har man mulight for å ta søsken forsøk i samme "pakke"??

Nei nei, man kan ikke få flere barn i den pakka....Blir du gravid på første forsøk så får du ikke de 2 andre forsøkene....Man begynner på nytt når man skal ha barn nr 2...

ORIGINAL: Ivara

De opererer ikke med pakker i det offentlige, så her er nok gynekologen din feilinformert [;)]
Man får inntil 3 forsøk (inkl. evt. frys) pr barn, maks 2 barn pr par.
Ett forsøk koster 1500 kr i det offentlige, uansett klinikk.

Så når man må ha prøverør for å få barn, får man bare to barn??
Kan man ikke få tre barn?
[:-][8|][&:][:'(][:(]

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

De opererer ikke med pakker i det offentlige, så her er nok gynekologen din feilinformert [;)]
Man får inntil 3 forsøk (inkl. evt. frys) pr barn, maks 2 barn pr par.
Ett forsøk koster 1500 kr i det offentlige, uansett klinikk.

Så når man må ha prøverør for å få barn, får man bare to barn??
Kan man ikke få tre barn?
[:-][8|][&:][:'(][:(]

I det offentlige kan man ikke få hjelp til mer enn 2 barn totalt nei. Men det er ingen som nekter en å gå privat for nr 3 dersom man vil det.

For vår del setter vi strek ved 1 egenfødt barn, rett og slett fordi jeg ikke vil gå igjennom prøverørsbehandling med barn i hus. Til det reagerer jeg alt for sterkt på medisinene.
Her i huset blir søsken "laget" i utlandet og adoptert. Nå kan det hende at det ikke blir egenfødte barn i det hele tatt da, og i så fall så blir det jo å adoptere i flere omganger [:)]

Okei [:)] Takk for svar [;)]

Back
Topp