Lurer!

kibe

Blir kjent med forumet
Hva betyr det at en har protein+1 i urin?

Takk for svar,  men det er vel ikke noen stor mengde det dreier seg om her eller?

Protein er det samme som eggehvite.. Det kan komme av at urinprøven din ikke var helt ren, feks utflod eller lignende.. I et svangerskap kan dette også være tegn på svangerskapsforgiftning, men da er han man ofte mer protein i tilleg til høyt blodtrykk, hodepine, ødemer osv.. Jeg har selv hatt utslag på proteiner, og dette er ikke farlig.. [:D] 

da jeg gikk med jenta mi i 2001 hadde jeg protein og hv (hvitte?) ved hver kontroll, ble ikke sagt noe om det... hadde 3 protein + 3 hv en gang, men hadde ikke svangerskapsforgiftning.. fikke ei frisk jente på 3980g og 51cm...

Tusen takk for svar alle sammen, ble litt roligere nå. Har hatt +1 på de to siste kontrollene så det var derfor jeg lurte. Men blodtrykket har vært kjempefint hele tiden. [:)]

Da har du nok INGENTING å bekymre deg for.. [:D]

Jeg lurer på og ha hatt noe greier I urinen på enkelte kontroller som jordmoren eller legen bare sah at var litt Utflod..

protein i urinen er IKKE det samme som sukker i urinen. Sukker i urinen kan tyde på svangerskapsdiabetes (men veldig mange har litt sukker i urinen uten å ha svangerskapsdiabetes, fordi nyrene ofte lekker litt sukker i svangerskapet). Protein i urinen kan være tegn på svangerskapsforgiftning, men for å få konstatert svangerskapsforgiftning må man ha ødemer og høyt blodtrykk. +1 i protein kan du ha uten at det trenger å bety noe som helst.. ofte har man +3 hvis en har svnagerskpasforgiftning..håper det var oppklarende!![:)]

Back
Topp