lurer..

mille83

Glad i forumet
etter tre positive tester begynner det nå å gå opp for meg!! og det kommer masse spørsmål.. så da spør jeg dere med litt erfaring jeg [:)] siden dette er helt nytt for meg.
Når var deres første besøk hos lege? og hva ble gjort da?

Jeg ringte helsestasjon å sa når jeg hadde mens sist,så regne di ut hvor langt jeg var på vei å fikk time i uke 13.Da bare prater dere å tar noen blodprøver,å du må tamed urinprøve.Gratulerer forresten

Gratulerer ja[:D] ser ut som du har fått svar ja. Jeg har også vært hos legen rundt uke 8-9 og etter det har jeg tatt kontakt med helsestasjon.

jeg var 7 uker på vei da jeg dro til legen første gang. tokk en ny graviditets test, fant ut hvor langt jeg var på vei og bestillte time til 1 kontroll. jeg trodde liksom ikke helt på at det var noe inne i meg tokk 6 tester hjemme før jeg dro til legen. var overbevist om at jeg lagde et stoff i kroppen som ga utslag på testen. hehe. derfor fikk jeg høre hjertet til bebyen på første kontrollen da jeg var 12 uker på vei.

må vel ringe legen å få meg time etterhvert jeg også da [;)] har ikke helt godt opp for meg enda nei... er så uvirkelig at det endelig har klaffa. men bli vel etter at legen har bekreftet det. [:)]

Jeg kontaktet legesenteret uken etter at jeg hadde testet positivt, og fikk beskjed om å kontakte helsestasjonen. Fikk time hos dem i uke 7. Der snakket jeg med jordmor om alt mulig rundt svangerskapet - det jeg lurte på, om kosthold/helse, etc., sjekket urinen, målte blodtrykk og tok blodprøver, og aller viktigst; fikk "helsekort for gravide" (så deilig å "offisielt" være gravid).

Ok, var jo til legen to uker før jeg testet positivt, tok GU osv, bare for å se at alt var som det skulle. Så kanskje det er bedre med en time til jordmor først da? kan jo ringe legesenteret først jeg også [;)]

Var hos legen første gang i uke 8! Da tok jeg blodprøver og pratet litt med legen. Hadde med urinprøve som de også testet. Deretter hadde jeg en oppfølgingstime etterpå hvor vi gikk gjennom blodprøvesvarene, tok blodtrykket, hadde gynokologisk undersøkelse og brystundersøkelse!

Ønsker deg lykke til1

Back
Topp