Lurer....

Snuppeluppe

Gift med forumet
Til dere jenter som er gravide.. Brukte dere lang tid før spiren satt? Gjorde dere noe spesiellt for å bli gravid) (Bortsett fra å ha sex[8D]) Hjelper det å ligge med beina opp etter sex, med pute under rompa? Eller noen tips? Hilsen en prøver som har veldig lyst på en spire i magen snart...

Her var det ingenting magisk som ble gjort - sluttet på pillen i desember, feiret nyttår, og hadde en liten hyrdestund på morgenen - på helt vanlig måte...[:D]

Så bra! Masse lykke til videre med svangerskapet! [:D] Jeg har ikm i dag, og ingen TR har dukket opp. Håper hun holder seg borte. Har en rar følelse i nedre del av magen....ligner litt på mens murringer,men er anderledes... Tror du det kan være tegn på graviditet? Har ikke ømmer bryster...

Jeg har heller ingen helt konkrete råd, her satt den også med en gang. Men jeg tror det er veldig viktig å slappe mye av og ikke stresse med at "nå skal jeg bli gravid". Det er en grunn til at veldig mange som lenge har prøvd å få barn uten å lykkes, blir gravide med det samme de har bestemt seg for adopsjon eller lignende. Da er det akkurat som om kroppen endelig slapper ordentlig av. Kos dere med masse sex og beslutningen om at dere vil bli foreldre, og husk å trekk pusten ordentlig innimellom! Lykke til!

Vi begynte å prøve i mai i fjor, og ble gravid i november. Sluttet på pillen i mars i fjor. Kan ikke si at vi prøvde så kjempehardt hver mnd, men den mnd jeg ble gravid, trodde jeg ikke at jeg ble gravid, fordi jeg hadde regnet ut at eggløsninga ikke skulle skje før om enda ei uke. Da skyndte jeg meg på do å fikk "presset ut safta" så fort som mulig etterpå...hehe...fordi den blir ikke så veldig delikat ligger den oppi der ei stund...hehe.
Men da ble det full klaff gitt!!!

Lykke til [:)]

Tja...de sier jo at man skal stå på hodet etterpå da... men det ser jo en smule merkelig ut da![:D] Jeg slutta på prevensjon til nyttår og ble gravid i april, gjørde egentlig ikke noe særlig annet enn å ha sex...[;)]

Hos meg så skjedde det med første forsøk, men det er veldig forskjellig, virker som mange klarer det lettere vist de klarer å slappe av og ikkje stresse. Lykke til iallefall!!

Tusen takk! [:D] Jeg har ikm i dag, og TR har ikke dukket opp. Håper spiren sitter!

Skjønner hva du mener med å prøve å slappe av, Mina78.. Men det er lettere sagt enn gjort![8D] Vi ønsker så veldig at jeg skal bli gravid snart, så da blir det en del baby prat, osv.... Skal ta en graviditetstest på fredag...så da blir det spennende.Satser på at Tr ikke har dukket opp i mellomtiden[:'(]  

Ikke noe annet tips enn å ha sex når du har eggløsning:) Hostesaft og alle disse merkelige rådene hjelper ikke sier legene..
Her tok det 2 mnd. før jeg ble gravid, men da gikk vi inn for å ha sex når jeg hadde eggløsning. Hadde ikke brukt noe prevensjon på 1 år før det - tok sjangsen på sikre perioder.
Bare kos dere masse og ikke stress så sitter nok spiren der en dag:)

Har egentlig ikke gjort noe spesielt for å bli gravid.
Første gang ble jeg gravid med p-piller.
Andre gang ble jeg gravid en liten måned etter hormonspiralen ble tatt ut.
Tredje gang tok det 3 mnd. men da fullammet jeg den minste( men mistet i uke 11)
Fjerde gang ble jeg gravid etter 3. pp. Etter to resultatløse pp kjøpte jeg EL-tester
for å øke sjansen. Og etter første EL ble jeg gravid.
Ingen rare stillinger her, men vet at det skal hjelpe de små å svømme dersom
jenten har orgasme først.
Lykke til med prøvingen!

Hørt at hvis man drikker litt slimløsende hostesaft hver dag skal gjøre det lettere for spermen å trenge inn til egget...

De sier så og noen har visst blitt gravide etter de begynte med hostesaft,men legene sier at det bare er tull.. At det bare er rent psykisk..

Hva skal en tro? [8|]

ORIGINAL: DivaX

Jeg har faktisk en hel haug med tips... Vi har holdt på i 3 år men når jeg først begynte å ta en del forhåndsregler klaffet det.
1: Hold deg unna melke produkter. Du trenger ikke bli helt hysterisk, men pass på at du ikke drikker masse melk lasser på masse rømme eller ost. Melkeprodukter er slimdannende så drfor bør du holde deg unna dette.
2: Kjøp slimløsende hostesaft på apoteket. Drikk litt av dette når du har eggløsning.
3: Bestill time hos fotsone terapi/ akupunktur. Det hjelper til med å åpne en del kanaler i kroppen din som kan hjelpe deg til å bli gravid.
4: Kjøp en krem som heter progesta care på apoteket. Dette er i utgangspunktet en krem som brukes av f.eks. damer som har kommet i overgangsalderen eller kvinner som har store humørsvingninger under menstrasjon. Det denne kremen gjør er at den hjelper deg med å "rydde opp" i hormonene dine og dette kan hjelpe deg med å bli gravid.
5: Spis masse vitaminer! Omega 3 og multivitaminer er veldig bra. Kjøp solaray spektro på apoteket. Ta 1 om dagen.

Dette har iallefall funket for meg![:D]
Lykke til[;)]
  Hei DivaX! Takk for lure tips! [:D] Dette er verdt et forsøk! Lykke til videre med svangerskapet. Kos og klem fra jentepus.

Ikkje noken fancy triks på oss.... Sluttet med pillen på bryllupsnatten og en mnd senere var eg gravid! Men eg trur nok det viktigste er å ikkje stresse for masse i forhold til dette, for da blir det ofte til at ting ikkje skjer..... Søskenbarnet mitt prøvde i nesten 6 år, og stressa i vei med alt slags kjerringråd o.l. uten å lykkes. Oppsøkte lege, og endte til slutt opp med prøverør siden legen mente sjansene for å bli gravid på naturlig måte var lik null. Hun lyktes på det andre prøverørsforsøket, og fikk ei flotte lita jente. Godt fornøyd var hun, og slapp nå og stresse meir.... og vips... under et halvt år etter fødselen var hun gravid igjen og denne gang på den naturlige måten!

Ingen tips her heller, skulle bare en runde i senga til her så var det gjort.. (enda jeg ikke planla at det skulle skje da, vi trudde det skulle ta lengre tid etter at vi kutta ut prevensjonen..)

vi var prøvere i to år før det endelig lyktes. etter å ha prøvd ALLE RÅD som finnes for å øke fruktbarheten var det bare ett som funket for meg - å ikke tenke på det. det er ikke lett, men prøv å slappe av og ikke fokusere så mye på det. holder du deg unna alkohol, røyk og kutter ned på koffeininntaket skulle forholdene ligge bedre til rette for en graviditet. ellers kan du jo prøve å drikke en slurk hostesaft 3-4 dager før eggløsning, da svømmer sædcellene fortere.

Vi hadde sex I ca et og et halvt år uten prevensjon.
Men en gang vi lå og tullet etter sex, Lå Jeg faktisk med beina opp og tullet med at nå var det en som festet seg, Kanskje det var det som gjorde utslaget der?????? HeHe.... [:D]

Back
Topp