lurer veldig her..

# one million #

Glad i forumet
Hvor er det blidd av eggene? Ikke blødning og hcg på 4 i uke 5 ? Sykt vondt i puppene og har begynt å fådd smerter i livmor/eggstokkene..

Uff, så fryktelig leit :(. Det kan jo være Progestan som gjør at blødningen ikke har kommet. Har du sluttet på medisinene nå? Tipper du i såfall vil få en blødning relativt raskt. Om det ikke skjer, må du kontakte klinikken! Hcg på 4 er tilnærmet negativ test, så sannsynligvis har du hatt litt høyere hcg tidligere ettersom testene dine var positive da. Noe har trolig gått galt med spiren og dermed har hcg-produksjonen avtatt og er nå nesten slik at man sier at det er negativt resultat. Det er i så tilfelle det man gjerne kaller kjemisk graviditet, som altså er en veldig tidlig SA (bare at du ikke har begynt å blø foreløpig, sannsynligvis pga medisinene du har brukt).

Sender deg en stor klem og håper neste runde gir et mye bedre resultat! :Heartred

Kom på en ting til: ved exu, altså svangerskap utenfor livmoren, stiger hcg mye senere. At du nå begynner å få vondt i livmor/eggstokker får meg til å tenke litt i de baner. Likevel synes jeg hcg på 4 er så ekstremt lavt at selv det kan virke usannsynlig. Hm, blir bare spekulasjoner dette, # one million #. Følg utviklingen nøye og vær spesielt oppmerksom på smerter. En exu gir gradvis økende smerter ettersom embryoet stadig vokser, men på feil sted (i egglederen som oftest). Går det for langt, kan egglederen sprekke og gi store blødninger i buken. Det er potensielt farlig. Ikke nøl om du er i tvil i hvert fall!

Exu hadde jeg i fjor og da var hcg på 400 på dag 17 etter innsett og 6500 på dag 32.. så er neppe exu nå.. hadde ikke vondt i fjor heller når jeg hadde exu bortsett fra når hcg økte til over 8000. Altså dagen før operasjonen. .
Går på progynova så sikkert derfor jeg ikke blør. Skal ringe klinikken i morgen og snakke med di om pilleslutt og tid for ny prøving..

Ja, ring klinikken i dag! Trolig er det medisinen som gjør at blødningen ikke kommer. Skulle ønske du slapp dette, men håper du kommer i gang raskt med nytt forsøk!

Back
Topp