lurer så fælt ang. legen min

vevina

Forumet er livet
hehe ble satt i et lite dilemma her når jeg var innom å bestilte jormor time.

fastlegen min er i permisjon, men har verdenst beste turnus lege som jeg gåpr til, manlig lege men kjempe koselig å snill, og virker veldig flink. men hvet ikek når fast legen min kommer tilbake, hu liker jeg nemlig ikke og vil jo ikke bytte midt i svangerskapet.

på helsestasjon lurte de på om jeg ville bytte til den legen som var der, også en mannlig lege litt gammel, veldig flink tror jeg, men hørt han er litt humør syk og det liker jeg jo ikke :(

hadde der bare vært valget mellom turnus legen og han på helsestasjon hadde det jo ikke vært så vanskelig..............men......

troor jeg kommer til å beholde han jeg har nå, men hvis fast legen min kommer tilbake, er det mulig å få beholde han alikevel da troo???

hehe huff detta ble laaangt, vakke meningen. men jeg har sliti litt med forhold til leger tidligere har flyttet endel å sånt.

hmm jaja finner vel ut av det[;)] syns dette lege styret er komplisert jeg, man skal jo liksom ha et litt godt forhold til legen sin å

hør med han turnuslegen då;)
skal ikke være det som er vanskeligst i verden... :)

jeg har et SUPERT forhold til min lege finnes ikke noen bedre mener jeg då.
han tar meg seriøst og virkelig vil det beste for sine pasienter. han tar til og med telefoner og svarer på medisinske spørsmål selv om han har pasienter på kontoret eller på vei inn på kontoret.
legesekreteren der er helt super og.
eneste jeg likte ikke erstatningen som var på legekontoret når min egen lege var på årsstudium.

Jeg har vikar for min lege. Vikariatet varer ut 2010. altså må jeg bytte tilbake til min egentlige fastlege når det blir januar.
Det samme opplevde jeg sist jeg var gravid, da hadde jeg vikarlege tom 30.6, og termin i august. For sikkerhets skyld sluttet jordmoren min 30.6 også og ble erstattet med en ny. Og første legetimen jeg hadde med min egentlige fastlege (som jeg ikke likte) var han til og med syk, så jeg fikk time hos en annen lege sånn helt plutselig. Jupp, tre leger og to jordmødre. Det blir vel ikke sååå ille denne gangen, men bare det å oppdage at jeg har fått vikarlege var en nedtur. (Den fastlegen jeg ikke likte har sluttet, så jeg har fått tildelt en ny, som jeg mener er grei)

Jeg tror jeg sikter på å gå mest hos jordmor jeg. For å få oppleve å faktisk ha mange kontroller hos samme person, så jeg føler en viss kontinuitet... det var vel ingen jeg var hos mer enn 2 ganger sist...

Dersom turnuslegen er vikar for fastlegen din, hvilket jeg vil tro, så får du tilbake din egentlige fastlege når vikariatet er over. sjekk med legekontoret hvor lenge din egentlige lege har permisjon, det vet de. du kan evt også spørre om de vet hvor det blir av vikaren, om det er mulig å fortsette å gå hos denne, men slike turnusleger har en tendens til å "forsvinne", egen praksis har h*n i alle fall ikke, en turnuslege er jo pr. def ikke helt ferdig med utdannelsen, turnusen er en del av det. jo, de er ferdige med utdanningen, men de kan nok ikke starte engen praksis uten å ha gjennomført pliktturnus.

Back
Topp