lurer på

x1xiza

Glad i forumet
Eg trener kvar morning no ( noken kg som skal av, og har klart 3 kg ned no ) og me prøver å bli gravid..
er det noke som seier at ein bør holde seg i ro i den fruktbare tida?

kanskje eg er litt teit..men kan vel ikkje skade egg og sædceller ved å hoppe og sprette litt ? sånn at dei ikkje smelter samen? [8D]

noken som veit kor langt tid det tar frå sædcellene kommer , til dei når fram til eit evt. egg?
det seies jo at sædcellene kan vente opptil 5 dager..
men viss dei blir "sjøsjuk" av hoppinga min hehehehe[:D][:D][:D] så kanskje dei legger seg på latsida?[:D][:D][:D] sikkert teit eg no men[8D]
 
Hei iza!

Jeg er ingen ekspert på dette området..., men alle sier jo at trening er BRA
for både mor og barn!!! Og direkte styrke trening trener du kansje ikke...
Som en legesøster sa til meg en gang; "Sitter det, så sitter det"!!!
Ei venninne av meg trente masse frem til rundt 7 måned...
Grattis med 3 kg forresten, er jo kjempe bra[:D]

Cellene bruker ca 3-5 dager leste jeg her inne i går... Klem
 
TAKK sollise!! [:D]
 
Signerer sollise jeg..[:D]
 
Jeg vet ikke hvordan det er i forhold til det å bli gravid, for jeg har aldri vert så flink å trene,
men jeg synes du er kjempeflink!

Gratulerer med-3kg!
 
Ja, jeg tror det er veldig bra å trene, situps, derimot, har jeg hørt man skal unngå. Men så godt å høre det legesøsteren til Sollise sa; sitter det så sitter det! Oppmuntring[:)] Å spise godt, men sundt er viktig, om man prøver å bli gravid eller ikke, men selvsagt enda viktigere hvis man har planer om å prøve og få barn. Å gå ned i vekt behøver ikke å være negativt, så lenge man, som sagt, spiser sundt, godt, og trener. Å gå er også fin trening, om du vil ha noe mer "moderat"! En time per dag, f.eks? [;)]

Lykke, lykke til!
 
Jeg gikk på Grethe Roede-kurs da jeg ble gravid 1. gang, og hun kurslederen sa at det faktisk var lettere å bli gravid når man slanket seg.
Og da jeg vel gått ned 5-6 kg.
 
Back
Topp