lurer på...

x1xsiljis

Glad i forumet
Jeg samler alt jeg lurer på her jeg, så fint om noen kan hjelpe meg litt

Når dere ammer liggende om natta:
Vekker dere de og tar de opp for å rape hvis de har sovna?
Og lar dere de sove på siden hvis de sovner ved puppen, eller flytter dere de over på ryggen? Gjør jeg det med min våkner han
(dette gjelder jo for de av dere som lar de sovne og bli i senga deres da..)

Er det farlig att de sover på siden? har det noe med krybbedød å gjøre??

Minifom:
Hvor ofte gir dere minifom? Før hvert måltid?
Og hvor mange dråper minifom gir dere? det står jo 10 dråper til 3-månderskolikk? men min er jo bare 4uker da..

Sukkervann:
Må det oppbevares i kjøleskap? Står att det er holdbart 2 dager i kjøleskap, men hvorfor? er jo bare vann og sukker..

Det var alt jeg lurte på for nå tror jeg

det med amming kan jeg ikke svare på for jeg ammer ikke lengre å ikke sover ho i min seng.. men ho av min sover alltid på siden.. ellers får ikke ho sove... så det er ikke farlig...

minifom gis før hvert måltid... å jeg ga 10 dråper... du kn gi 10 dråper, det gjelder for det som heter 3 måneders kolikk....  det sies jo kolikken gir seg når barnet blir 3 måneder..  derfor navnet 3 månederskolikk.. har ingen ting med om barnet er 1 uke eller 2 måneder.. er bare lengden... håper du skjønte det...

å kan heller ikke svare på det med sukkervan.. det aner jeg ikke...

Takk beybin88 :) da ble jeg hvertfall litt klokere :) bra att det ikke er farlig å sove på siden, det virker som han roer seg mere da! :)

når jeg ammer om natten tar jeg han ikke opp fpr å rape om han sovner ved puppen, tenker at da er det vel ikke nødvendig. har alltid gulpeklut under, så gulper han går det fint.. det hender at jeg sovner og, så da blir han jo liggende på siden litt inneklemt.. [&:] hvis jeg er trøtt flytter jeg meg litt men lar han bli liggende på siden. hvis jeg er våken prøver jeg å legge han i sengen sin (noen netter går det kjempefint) men det hender jo han våkner og DA prøver jeg å få opp en rap (eller evt noen liter med gulp). men hvis han våkner er det som oftest noe som plager han, så da blir det gjerne bleieskift og.

som du skjønner kommer det helt an på natteformen her hos oss.. [:D]

Når dere ammer liggende om natta:
Vekker dere de og tar de opp for å rape hvis de har sovna?
Og lar dere de sove på siden hvis de sovner ved puppen, eller flytter dere de over på ryggen? Gjør jeg det med min våkner han
(dette gjelder jo for de av dere som lar de sovne og bli i senga deres da..)

Er det farlig att de sover på siden? har det noe med krybbedød å gjøre??

Jeg tar han opp for å rape hvis han har spist mye (lenge) eller hvis det virker som han kaver litt etter han har spist.
Lar han ofte sove på siden hvis han ligger ganske tett inntil meg, men mest fordi jeg ligger og halvsover selv. Helsesøster sa til meg at det ikke er farlig å ligge på siden, det er bare det at da kan de lettere rulle over på magen. Men det skjer ikke når han ligger inntil meg, og jeg pleier å legge han på rygg igjen etter en stund uansett.

Jeg tar han opp for å rape hvis han har spist mye (lenge) eller hvis det virker som han kaver litt etter han har spist.
Lar han ofte sove på siden hvis han ligger ganske tett inntil meg, men mest fordi jeg ligger og halvsover selv. Helsesøster sa til meg at det ikke er farlig å ligge på siden, det er bare det at da kan de lettere rulle over på magen. Men det skjer ikke når han ligger inntil meg, og jeg pleier å legge han på rygg igjen etter en stund uansett.

Sign

Ellers er det ikke alltid jeg tar ham opp for å rape om natten.. Vanskelig å få til rapingen når han sover..[8|]

eg ammer liggende og har en tøybleie liggende under babyen. Når han er ferdig så legger jeg han forsikktig tilbake i babysengen og trekker tøypleien slik at han kommer seg på ryggen igjen. Han våkner ikke av det. Jeg ta han ikke opp for å rape, har aldri gjort det med storebroren heller.

Siden jeg må ikke stå opp til ammingen om natten har det ofte hendt at jeg sov inn igjen mens jeg ammet. Derfor har jeg begynnt å har en bok på sengekanten og leser noen sider for å holde meg våken inntil gutten er ferdig.

Miniform og sukkervann har jeg ikke erfaring med

Tusen takk for svar alle sammen[:)]
Addi: tar jeg helt feil, eller var det du som hadde en sånn seng til babyen som kobles innpå senga di?
sånn skulle jeg hatt! kanskje han engang kunne liggi i sin seng :P

Vekker og vekker eg tar ho opp av og til for å sjå om ho skal rape og da våkner ho av og til. Men stort sett sovner eg og, og da blir ho liggande på sida og sover ved sia av meg. Våkner og av og til når eg legg ho på rygg, har samme tanker som deg ang krybbedød.

Sukkervann skal aldri oppevares mer enn to dager pga bakterier. Sukker er en skikkelig Gro kilde for bakterier. :) så da håper jeg at du ble litt klokere ang det i allefall! :)

Det ble jeg veromommy[:D] meeen... må det oppbevares i kjøleskap?vet du det? :)

Det sto det når jeg googlet det. Og at man skulle gi det når det var romtemperert. Jeg selv har aldri hatt det stående, har kun brukt litt og laget nytt når jeg trengte det! :)

Back
Topp