Lurer på noe

Har ikke sett noen so har skrevet det, men nei om de er oppe og mater så sover ikke barnet hele natten.

At de er opp til mat er jo på en måte "vanlig" .
Det ikke oppvåkning å bare mate for så å sove videre kanskje.

Værre når de våkner opp og lager rabalder og er vanskelige å legge igjen, hvis du skjønner. Men jeg er enig i det du sier om at da sover de ikle rundt.

Min sover faktisk noen netter fra kl 12 eller 1 til kl 7...
Han er 1 mnd gammel.
Han henger veldig mye i puppen før han legger seg da.

For å si det slik, jeg har ikke kategorisert det som nattevåk når babyen har våknet, fått pupp, og så sovet videre. Hvorfor kan ikke det kalles å sove hele natten, når de knapt er våkne og spiser i halvsøvne?
Det er vel flott om mødre føler at de får en hel natts søvn tross nattmating?

Har vel litt med søvnkvalitet hos både barn å foreldre å gjør? Mine på 4 år har sovet rundt nå siden de var rundt 9 mnd. Men det går likevel sjelden uten at en av de våkner opp av en eller annen grunn likevel. Men de roer seg å sover videre uten problem. Hadde de derimot våkna midt på natta å vært våken å krevd mye oppmerksomt, hadde jeg ikke sett på det som en rolig å uforstyrra natt:p

For å si det slik, jeg har ikke kategorisert det som nattevåk når babyen har våknet, fått pupp, og så sovet videre. Hvorfor kan ikke det kalles å sove hele natten, når de knapt er våkne og spiser i halvsøvne?
Det er vel flott om mødre føler at de får en hel natts søvn tross nattmating?
Fordi det ikke er en natt med sammenhengende søvn. Uansett om babyen våkner for "bare" litt pupp og sovner fort igjen, så kalles det ikke å sove rundt.

Fordi det ikke er en natt med sammenhengende søvn. Uansett om babyen våkner for "bare" litt pupp og sovner fort igjen, så kalles det ikke å sove rundt.
Har det noe å si hva folk kaller det da?
Om de føler at de får en hel natts søvn på den måten, så er det vel egentlig det som er viktig :D

Forstår at det kan være misvisende. Jeg har selv aldri sagt at hun sover rundt før hun sluttet med nattamming. Så helt enig med deg i den tankegangen.

De skal vel ikke sove hele natten når de er små, de bør ha mat 2-3 ganger per natt etter som jeg har skjønt ☺️

Her sa hs at å sove natten igjennom betyr å sove sammenhengende fra midnatt til seks om morgenen. Da var det nok forvirrende at Jeg sa hun sov natten igjennom, men at jeg ammet på natten. Det var da jeg ammet før midnatt og etter seks, jeg sov jo mer enn seks timer, så jeg måtte stå opo for å amme. Hvis du skjønner... ;-)

Her sa hs at å sove natten igjennom betyr å sove sammenhengende fra midnatt til seks om morgenen. Da var det nok forvirrende at Jeg sa hun sov natten igjennom, men at jeg ammet på natten. Det var da jeg ammet før midnatt og etter seks, jeg sov jo mer enn seks timer, så jeg måtte stå opo for å amme. Hvis du skjønner... ;-)
Det er jo det som er å sove hele natten ;)

Det er jo det som er å sove hele natten ;)

For deg kanskje. Mens for noen andre så er det noe annet. For noen er det ikke å sove rundt før dem sover fra dem legger seg, og til morgen.
For noen er det fra midnatt til kl 6, for noen fra mor legger seg og til morgen.
Hva folk legger i "å sove rundt" er det vel ingen fasit på... Min HS mente at å sove rundt var fra baby la seg og til morgen. Jeg syns ikke det.

Har også stusset på dette. I så fall har jo mine sovet rundt veldig tidlig, men jeg føler det ikke slik når jeg må våkne mange ganger for å amme :-P

Natta er for meg mellom 0000 og 0600.
Om jeg sovner kl 2200 og må opp før 0000, tenker jeg ikke det som natt men kvelden.

Å sove rundt og å sove hele natta er for meg to forskjellige ting. Å sove rundt tenker jeg fra de legger seg og til tidligst 0600.

Back
Topp