Lurer på noe! Ang tannpussing..

MammaC*

Elsker forumet
Er et rent helvete å pusse tenna på Mathias om dagen!
Han har to til som er på vei oppe, og da er det vel ganske ømt og vondt der tenker jeg.
Han hyler, skriker og vrir seg til tusen hver morgen og kveld, og da får jeg gjort ikke gjort det ordenlitg heller[&:] Får jo pusset litt, men ikke like godt som jeg får gjort med de nede! Hjelper det da med fluortablett?? Eller er han for liten?? Eller må jeg rett å slett bare fortsette sånn som det er??

Tusen takk for svar![:)]

Jeg fikk beskjed om og ikke presse de til og pusse av min HS, men om jeg fikk lura til en tannpuss om dagen kunne jeg spe på med fluortablett...Så min 1åring får an halv tablett og en tannpuss om dagen[:)]

ORIGINAL: DjevelensLilleEngel

De skal vel helst ikke ha fluor tablett før de er et par år ihvertfall.
Men har du prøvd å se om ikke han kan tygge litt på den selv?
Jeg har hoppet over pussen her når jeg ser at hun har vondt pga tenner som er på vei. [;)]

Ja han får tygge litt selv også, er vel egentlig bare jeg som er overhysterisk redd for at han skal få hull.
Men han spiser vel ikke nok søtsaker til det kanskje ennå...

ORIGINAL: 3 *små engler*

Vi har gitt fluor siden de var 10 mnd... står og bakpå at en kan gi fra 6 mnd, bare knuse den og gi den med melken eller noe.. og svigermor en tannhelsesekretær og onkelen til mannen min er tannlege og de sa at de anbefaler og begynne tidlig...[;)] mannen min har fått fra han var 6 mnd + nøye tannpuss og er i dag 33 år uten et hull..

Okey, men da kanskje jeg kan prøve da!! Så utrolig bra, null hull på 33år![:)] Må jeg skryte litt av meg selv å da, Aldri hatt hull jeg heller og aldri fått fluortabletter[:D] Men jeg er bare 20 da, hehe

Back
Topp