lurer på noe ang nav

Veron

Glad i forumet
Jeg går nå i et 80% vikariat som går ut 24/7. Legen snakket om han ville sykemelde meg fra neste uke da jeg har lavt blodtrykk og jeg har blodtryksfall. Så det jeg lurer på er at hvis jeg blir sykemeldt så er jeg jo sykemeldt gjennom nav etter vikariatet er ferdi.

Når nav skal betale meg lønn da får jeg da det same som jeg har fått på den 80% stillingen?:)
 
Mener du får det samme utbetalt fram til et år, der du da evt hadde gått over på aap. :)
 
Men om du er sykemeldt uten å ha en arbeidsgiver, vil du da kvalifisere til foreldrepenger? Er ikke kravet at du må jobbe 6 av de siste 10 månedene? Eller regnes sykepengene fra NAV som at du er i jobb? Med tanke på at vikariatet går ut. (Bare tenker høyt)
 
Tror så lenge man blir sykemeldt mens man enda er i stillingen, så telles det! Da går bare jobben din over til å være sykemeldt i stedet. :p
 
Men om du er sykemeldt uten å ha en arbeidsgiver, vil du da kvalifisere til foreldrepenger? Er ikke kravet at du må jobbe 6 av de siste 10 månedene? Eller regnes sykepengene fra NAV som at du er i jobb? Med tanke på at vikariatet går ut. (Bare tenker høyt)
Joda så lenge mann er sykemeldt så er det oppkjørte penger til foreldre penger. :) er sykemeldt gjennom nav da.
 
ja:) men håper jeg slepper og bli sykemeldt. legen skulle vurdere på ny netste uke.
Det skjønner jeg! Aldri gøy å være sykemeldt. Men heller ikke gøy å være på jobb og være svimmel pga lavt blodtrykk. Håper du slipper det og at du føler deg bedre snart :)
 
Back
Topp