lurer på noe ang egypt og små barn

KiNiZ

Gift med forumet
er det noen her som har vært i egypt med småbarn? lurer litt på hvordan det er der osv.....noen som har gode tips/råd/erfaringer med barn og sydenreiser??
takk for hjelpen

har ikke vært der med barn, men når vi var der var det mange som hadde med barn [:)]
veldig barnevennlig på det hotellet vi bodde på iallefall! ramper til vogner overalt og eget "lekeland" på hotellområde[:)] jeg hadde fint reist dit med barn neste gang [:D]

lykke til !

ORIGINAL: *India*

har ikke vært der med barn, men når vi var der var det mange som hadde med barn [:)]
veldig barnevennlig på det hotellet vi bodde på iallefall! ramper til vogner overalt og eget "lekeland" på hotellområde[:)] jeg hadde fint reist dit med barn neste gang [:D]

lykke til !

hvor i egypt var dere?[:)]

har vært i sharm med gutten min på 8 mnd jeg. ikke noe problem! Alle er veldig glade i barn der, så forvent endel oppmerksomhet rundt barnet. når det kommer til bakterier så er det mageinfekjoner man er redd for og som er mest vanlig å få. Ta med godt med vaskeservietter som desinfiserer. vi hadde også med barnegrøt. hadde en kjempe fin ferie tur. med bading i havet, sol og varme

*poff*

ORIGINAL: mamma050308

Egypt anbefales ikke til barn under 4 år pga. bakterier. Ble i alle fall fraråda av min fastlege å reise med guttungen enda. Må ha vaksiner og det er få leger som vil gi det til barn under 4 år.

I tillegg er "alt" skittent, har ikke strengt renhold så der er mye bakterier. For eksempel pengene blir man skitne på hendene av.

Så ville av den grunn ikke reist med små barn.

SIGN!

ORIGINAL: novembersnuppe

Den er mot kolera, og er ingen garanti. Både jeg og gubben ble dårlige likevel. Vi hadde ikke med oss snuppa, og det er jeg glad for. Hvis man skal reise dit for å oppleve noe (pyramider, kongenes dal osv) er det ikke noe særlig å ha med seg barn(hvertfall ikke små barn). Og hvis man bare reiser for å få ligge ved bassenget på hotellet og slappe av en uke, kan man like gjerne dra til lanzarote eller no. Det er jo mye billigere også.

var mye dyrere å reise til grand canaria faktisk enn til egypt...derfor vi lurer på å reise til egypt.

finnes ikke så mye kolera i egypt da. Kolera er en sykdom som gjerne blir epidemisk ved natur katastrofer. folkehelse institutet anbefaler følgende vaksiner ved reise til egypt.

HHepatitt A-vaksine (fra 1-årsalder). (

PPoliomyelittvaksine dersom det er gått mer enn 10 år siden siste dose

DTDifteri- og tetanusvaksine dersom det er gått mer enn 10 år siden siste dose

ORIGINAL: *kolibri*

Sjekk ut Reiseklinikken.no

Vi reiser årlig til Egypt for å dykke, og denne sommeren ble vesla med. MEN du skal være mer forsiktig mtp hygiene der enn andre steder, derfor tok vi med oss sterilisator og brødposer som vi la sterile flasker e.l i. Vi ga Gem-pulver og drikke fra egne flasker eller sugerør. Vi måtte ta mange hensyn mtp varme og endret litt på døgnrytmen til vesla.

Ducoral(pulver) som nevnes ovenfor er ikke anbefalt til små barn, du kan ta det selv fire og to uker før du reiser.

Det spørs veldig hvor du skal reise i Egypt, er f.eks stor forskjell på Sharm el sheik og Kairo!
Sharm er veldig barnevenlig, har apotek og godt helsetilbud(jeg ble selv syk er for noen år siden og legen kunne kontaktes når som helst på døgnet), det er veldig mye turister der og rent og pent. Alle snakker engelsk.

gutten vår er 25uker ca når vi har tenkt å reise dit så ammer nok enda da, men vil sikkert få grøt(har tenkt å ta med det) og det er sharm el sheik som er reisemålet og ut i fra det du sier så høres det bra ut[:)] Lille gutt kan ikke vaksineres da siden han er under året men han skal heller ikke spise maten der nede.

håper det går bra..

ORIGINAL: mamma050308

Egypt anbefales ikke til barn under 4 år pga. bakterier. Ble i alle fall fraråda av min fastlege å reise med guttungen enda. Må ha vaksiner og det er få leger som vil gi det til barn under 4 år.

I tillegg er "alt" skittent, har ikke strengt renhold så der er mye bakterier. For eksempel pengene blir man skitne på hendene av.

Så ville av den grunn ikke reist med små barn.

Enig med deg[:)]

Back
Topp