Lurer på noe angående MA...

En-to-tre-snartfire

Forelsket i forumet
Det er slik at fosteret dør i magen uten at det støtes ut ja? Men hvis man tar en test, og det har skjedd en MA, vil testen da være positiv? Eller blir den negativ etter en stund når hormonet er ute av kroppen? Finn liksom ikke svar på det noen steder, så hvis noen vet er alle svar ønskelig :) Er ikke bekymret egentlig, men jeg bare lurer.

Du har helt rett i det du sier. Testen vil fortsatt være posituv og hcg-horminet kan faktisk stige enda etter at fostret er dødt. Etter at det har kommet seg ut vil verdiene halveres per døgn, mao så henger det i lenge. :)

Jeg hadde veldig sterk test enda det viste seg at fosteret hadde vært dødt i nesten 3 uker...
Fikk faktisk svak positiv test over 2 uker etter fosteret var ute...

Huff, så skummelt.. jeg har bare hatt SA, og da forstår man jo fort at noe er galt. Fikk en ekkel følelse idag, om at symptomene mine er borte.. wrææl.. skal heldigvis på ul i morgen, så da får jeg svar :)

jeg har ikke tatt test etter ma da.. men jeg merka ingenting, alt var som vanlir i 4 uker etter at fosteret hadde dødd.. først etter 4 uker begynte jeg og blø litt, og da måtte jeg på ul og innt il utskrapning..

Back
Topp