Lurer på en ting...

lillefixen

Gift med forumet
Har lyst til å kjøpe en liten shoppingtrille, men lurer på når vi kan begynne å bruke den?
Og når kan han begynne å sitte i tripp trapp stolen?

[8|]

ORIGINAL: VicciogNikki!

tripp trapp stol,samboer leste at det var når de kunne sitte selv.
men igjen alt med måte.
victoria har sittet i slik stol 2 ganger og da bygde jeg opp rundt henne med teppe så hun satt stødog. hun koste seg og så ut til at hun satt bra=)
det med shoppingtrippe ingen aning

Når de kunne sitte selv.. er det når han setter seg opp selv, eller bare at han er sterk nok til å sitte? Hvis du skjønner..

Tuva sitter i stol når vi spiser middag hun..vi bygger rundt henne med pledd.. Dette sa HS vart helt i orden. Men de skal ikke sitte så lenge om gangen da!

Var vel en regel som gikk sånn at dei kan sitte i stol like lenge som dei klarer å sitte sjøl- var det forståelig[:D] Daniel er ikkje så gammel men husker rett og slett ikkje når han begynte å sitte oppreist i stolen sin.

ORIGINAL: theskj

Her sitter tuppa i stol allerede[:)]
Men sånn trille har jeg personlig ikke villa begynt ennå.
Sånn paraplytrille du mener eller???
Sånn at vi snakker om det samme???

Nei sånn jeg tenker hvertfall så sitter de jo i den å kan jo bli sittende en god stund.
Hehe skjønner hvor jeg vil???

Jepp, det er paraplytrille jeg mener [:)]
Det kan fort bli et par timer hvis jeg skal ha han med på shoppingtur i den, ja! Kanskje vente litt med det da?

Ang. tripp trapp stol, ser for meg at jeg kan støtte opp med dyne.. Så kan han sitte der mens han får grøt iallefall? Virker mye mer praktisk å mate ham ved bordet enn i vippestolen..

ORIGINAL: lillefixen

ORIGINAL: theskj

Her sitter tuppa i stol allerede[:)]
Men sånn trille har jeg personlig ikke villa begynt ennå.
Sånn paraplytrille du mener eller???
Sånn at vi snakker om det samme???

Nei sånn jeg tenker hvertfall så sitter de jo i den å kan jo bli sittende en god stund.
Hehe skjønner hvor jeg vil???

Jepp, det er paraplytrille jeg mener [:)]
Det kan fort bli et par timer hvis jeg skal ha han med på shoppingtur i den, ja! Kanskje vente litt med det da?

Ang. tripp trapp stol, ser for meg at jeg kan støtte opp med dyne.. Så kan han sitte der mens han får grøt iallefall? Virker mye mer praktisk å mate ham ved bordet enn i vippestolen..

Det går helt sikkert fint [:)] 

vibruker jogge vogn til shopping(ja her er d fart på sakene hehe) og der ligger han i svak sitte stilling... altså ikke belastning for rygg . vi bruker en høy stol som kan legges bak sånn a han sitter som i bil sete og den bruker vi til måltider han stor kose seg når han får sitte me oss og prate når vi spiser. vippestol ..nei da blir han fornærmet hehe

Regelen for ¨sitte i stol osv er når barnet setter seg opp selv. Men som de fleste sier, alt med måte! Både hs og legen som vi går til sa at jeg kunne bare la snuppa sitte oppe i tripp trapp stol til måltider.. det var jo ikke snakk om å sitte i timesvis, bare under måltidet. Thea har sittet i tripp trapp stol flere ganger, og klarer det kjempefint. Du merker om han holder seg godt oppe eller liksom ligger litt i stolen. Og så lenge han ikke gjør det siste, så går det fint å sitte i stolen.

Når det gjelder vogn så er vel det og med måte. Er det ikke sånn regulerbar rygg i de der trillene da? I duo vogna mi kan jeg sette opp ryggen i baggen, og det har jeg gjort de siste turene vi har vært ute på forskjellige handlesenter. Det går kjempegreit hos oss ivertfall.. Kunne selv tenkt meg ei sånn trille. litt lettere det når en skal ut og handle osv.. [:)]

Jeg har Ørjan i fanget når jeg gir mat, men det hender jeg har han i stol av og til ellers da(i korte stunder).. Jeg har en sportsvogn(GT safari, 3 hjuls som er kjempefin å bruke hvis vi går i butikker) som ryggen kan legges helt flat på[:)]

her setter jo Håkon seg opp selv, og vi begynte med sånn sportstrille i dag[8D]
litt slitsomt med svææær vogn blandt masse folk på shopping liksom[;)]
men så på han når han bøe trøtt, og da la jeg ned ryggen på trilla..
er sikkert ikke sånn trille du mener, men denne er ganskje kjekk den også[;)]

Back
Topp